Start > Körkortsforum > Uppkörning MC: med eller utan …

Uppkörning MC: med eller utan ABS!?

Tobias 2010-04-07 13:34 ! Citera #
Det rådet visst tvivel om man får köra upp med ABS systemet inkopplat (har fått motsägande uppgifter).
Är det någon som vet om man får köra och göra bromsprovet med ABS systemet inkopplat eller om man måste koppla från det?
Gäst 2010-04-07 17:19 ! Citera #
Jag har tyvärr ingen aning, men om du går in på länken nedan så kan man hitta ganska mycket information där om uppkörning och teoriprov och allt möjligt. Har du tur kanske det går att finna där.

http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/motorcykel/

Om inte hade nog jag ringt till dom som har hand om uppkörningar på vägverket och frågat om jag var du.
Lycka till.
Rickard 2010-05-15 11:05 ! Citera #
Tjenare.

Jag har en vän som körde upp med en hoj som har ABS och han frågade ledaren om han skulle koppla ur den men ledaren sa att han skulle köra med all utrustning som fanns på cykeln. Vet ej om detta hade med ledaren att göra eller att man verkligen ska använda all utrustning men han fick då använda det.
Alex 2010-05-18 09:26 ! Citera #
Hej! jag håller även på med mitt mc-kort nu. och under min utbildning så har vi alltid haft ABS inkopplat förutom när jag skulle känna skillnaden på med och utan ABS. Och vad jag förstått från min körledare, så har cyklen ABS som standard så bör du få använda det vid uppkörning. Men sen kan det ju finnas särskilda regler vad som gäller när man t.ex. ska göra bromsprovet. vissa kanske tillåter ABS medans andra inte gör det. dock är jag inte säker på detta.

mvh alexander
Phywe 2010-05-21 18:27 ! Citera #
Som jag har förstått det så skall man köra upp med MC grundutrustning. Dvs om den är utrustad med Ab så kör man med det.
honda 2010-06-14 20:24 ! Citera #
Tobias
Det rådet visst tvivel om man får köra upp med ABS systemet inkopplat (har fått motsägande uppgifter).
Är det någon som vet om man får köra och göra bromsprovet med ABS systemet inkopplat eller om man måste koppla från det?

man får ha abs systemet inkopplat på uppkörningen, bromsträckan blir i regel lite längre när abs går in men det är inget man kuggar för. För din egna säkerhet då du kanske inte har aabs på din egna mc så försök att bromsa lagom så att du inte låser däcken för då kan det gå illa.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor