Hej!
Hur vet jag att jag är redo att göra teoriprovet? Är i slutskedet av körutbildningen men undrar om det är tillräckligt med att träna in frågorna här. När jag gör tester ligger ja på 86-91% rätt, alltså godkänt men har läst att trafikverket har upp till 2000 frågor och därmed finns chansen att jag får helt okända frågor, eller? Ni som klarat teorin, jag är tacksam över tips.
Hej!
Du vet att du är redo när du känner själv att du kan den teoretiska biten och inte är allt för nervös för vilken av frågorna som du kan få på det riktiga provet.
Ja det stämmer att Trafikverket flera tusen olika frågor, vore lite konstigt om dom hade exakt samma antal frågor som finns här
Och ja, du kan säkert få flera frågor som du inte har sett förut, men tänk då bara logiskt så kommer det lösa sig ändå.
Det du absolut kan räkna med är att frågorna hos Trafikverket ser helt annorlunda ut jämfört med hur dom ser ut här, och det gör dom för att deras frågor är formulerade så att man verkligen testas på sin teoretiska förmåga, men det är ju det som är själva grejen. På denna sida så är alla frågor ställda på ett mer ”barn likt” sett, medans frågorna på Trafikverket är mer ”kluriga”.. Men om du bara tar det lugnt, ser på bilderna ordentligt och läser frågorna riktigt noga så kommer det gå bra.
Och förstår du inte en fråga, så lås dig inte vid den, utan markera den och gå vidare så att du hinner gå igenom hela provet.
Sedan om du har tid över så kan du gå tillbaka till den/dom frågorna som du har markerat och besvara dom då.
Men slösa inte en massa tid på att sitta och tänka på en enda fråga.