Start > Körkortsforum > Misslyckad uppkörning

Misslyckad uppkörning

Idk 2019-07-29 12:34 ! Citera #
Hej, idag körde jag upp för TREDJE gången i Helsingborg vilket kändes skit bra. Var lite osäker eftersom jag aldrig hade kört på den delen av Hbg som jag idag fick köra vilket gjorde mig mer nervös. Allt gick bra fram till vändningen, skulle vända på en väg och körde in på en privat väg men inte ens nosen på bilen gick förbi ”privat väg” skylten och backade tillbaka och hon stannar bilen och blir sur. Men jag glömde de och fortsätter på den vanliga grusvägen. Ser en korsning längre fram. Ser en stor skåpbil bakom med släpvagn så jag svänger in till höger för att släppa fram den för tänkte inte på att jag kunde stanna vid kanten. Men efteråt insåg jag att hade jag stannat vid vägkanten hade den ej kommit förbi för vägen var rätt smal. Men de va fel de också och hon trodde inte jag klarade av en vändning, men jag backa ut körde fram, backade höger in på den vägen jag nyss kört in på, sen vänster inget konstigt men de tyckte hon. Eftersom hon trodde jag skulle backa heeeeelt fel. Men svarade normalt och hon påpeka att hon förstod vad jag gjorde men samtidigt var de fel av mig. Sen gick allting skit bra trodde och va säker på jag skulle få rätt då hon bad mig göra om och göra rätt och de gick och glömma men sen skulle jag ut på en huvudled och där va 100km/h, jag blev kuggad pga detta och de var att jag acceleration för ”trögt/segt” och de kunde blivit farligt men avståndet var bra? Like what. Vet jag kanske gjorde fel för blev lite nervös så jag råkade lägga i 3an lite tidigt vilket gav en ”segare” acceleration. Misslyckade sist för jag inte accelerade tillräckligt snabbt återigen så en Audi som gasade på som fan bakom när de bara var 80 så kom han i 100 men var tvungen och broms och då kugga hon mig för de va inte miljövänligt för honom att bromsa... skulle väntat. Tro mig inte fel. Vet att jag gjort fel och de går ej att ändra.. men de känns som dem kuggar bara för att ibland. Helt sjukt med tanke på min kompis klarade sig trots hon körde mot ”stopplikt” för att enligt samma inspektör som jag hade ”händer det alla”
Gäst 2019-07-31 00:20 ! Citera #
Bilinspektören hade haft mycket fel i uppkörningen vändning,acceleration mm. Hur kan hon hitta så mycket ?

Jag körde inte ens i huvudled med 100km/h, jag kan rekommendera ändra inspektör.
Idk 2019-08-08 11:07 ! Citera #
Vet inte. Var precis som att efter första kuggningen skulle dem ha något att kugga för. Kör upp i Ängelholm denna gången och hoppas jag får en annan inspektör dock är de samma inspektörer som i Helsingborg.. tycker det är så tråkigt att man kuggar för minsta lilla. Fick se en kompis protokoll där det stod ”godkänt” gick man ser stod det även att hon visat brister i korsningar då hon tex körde ut från stopp istället frö och stanna. Hatar dehär med körkort

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov