Start > Körkortsforum > MILTAL?

MILTAL?

Gäst 2019-07-04 20:21 ! Citera #
Jag har precis tagit körkortet och funderar på att köpa en begagnad bil. Min fråga är vad betyder miltal? varför är det viktigt
Gäst 2019-07-04 20:28 ! Citera #
Om vi t.ex säger att en bil har 15.000 mil vad händer om den då har gått över 15.000 mil
Gäst 2019-07-05 08:55 ! Citera #
Ingenting händer. Antalet mil kan man se som hur sliten bilen är, alltså hur använd motorn är. Desto mer en motor är sliten desto mer chans för att det kan uppstå problem med den som behöver lagas. Men så länge bilen har blivit servad och omhändertagen bra så behöver man inte bry sig allt för mycket om milen, så länge det är under 25000 tycker jag.
Gäst 2019-07-05 12:25 ! Citera #
En bil kan ha gått 15000 Mil och är rena skrothögen, dåligt m underhåll mm.....
Hårt körd, i storstad.


En annan som gått 15000 Mil kan var jätefin, långa körningar, väl servad och underhållen.



Så milen ger fingervisning...men man måste se helheten med.....då det påverkar värdet med....samt vilken bil märke och modell....

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo