Start > Körkortsforum > Intensivkurs!

Intensivkurs!

Nolltretretton 2010-04-04 18:10 ! Citera #
Hejsan.

Jag funderar på att gå en intensivkurs och försöka ta körkort ganska snart. Är det någon som har gått en intensivkurs och klarat körkortet efter detta? Är det ett smart val att ta en intensivkurs för att försöka bli klar med körkortet relativt snabbt?

Jag har kört ganska mycket innan. Men vad bör man kunna innan man går en intensivkurs på några veckor?
Tjänar man på det ekonomiskt om man går en intensivkurs som kostar ca 10 000 kr?
Gäst 2010-04-07 17:45 ! Citera #
Jag tycker att du ska kolla upp med den körkortsskolan du skulle kunna gå på om du inte går en intensivkurs och kolla upp där vad ett ungefärligt pris skulle kunna bli. Jag tycker 10 000 lät ganska bra för en intensivkurs (beroende på hur mycket som ingår förstås). Men det viktiga där är ju att du har mycket tid och energi att lägga på både teori och körkort när du väl går intensivkursen så att inte alla saker du lär dig bara blir ytinlärning. Jag kommer ihåg hur det var då jag skulle ta körkortet. Det enda man ville var att ha kortet i handen. Men det viktiga när man ska ta körkortet är ju faktiskt att man blir en bra förare och kommer ihåg det man lärt sig.
angelicato 2010-04-20 21:23 ! Citera #
Jag har själv aldrig gått intensivkurs men jag har två vänner som gjort det.

Den ena klarade körprovet på om det var 2a eller 3e gången. Dock vart kostnaden i slutändan 20.000. Denne var ändå nöjd.

Den andra klarade inte körprovet på 3e gången. Varav en gång provade även köra upp i en annan stad vilket inte heller gick bra. Denne tyckte att det vart för mycket på en gång och har tappat orken i och med det, samt att det vart för krävande ekonomiskt sett. Nu har denne lagt körkortet åt sidan.

På min körskola så rekommenderar de det inte utan ser på det som att trycka in för mycket som bara åker ut och det blir bara korvstopp av det hela.
jimboba9 2010-04-23 16:01 ! Citera #
Som även är skrivet i det andra inlägget. min kompis gjorde detta och klarade allt på första försöket och hans intensivkurs gick totalt på 14000kr, och jag som är på gång med körkortet tror att jag skulle tjäna på att inte göra det.
Mysig 2010-05-08 14:23 ! Citera #
Hade en polare som gick intensivkurs på gotland och blev helt lurad på pengarna, fick typ bara läsa massa teori och körde max nån timma om dagen.
Argbigga 2010-05-13 21:57 ! Citera #
Jag gick en intensivkurs i påskas faktiskt, var helt nybörjare men trodde på fullt allvar att jag skulle få mitt körkort efter dessa två veckor. Så är det inte. Så är det sällan. Man kör på något sätt för intensivt för att hjärnan ska hinna med att ta in alla intryck den får. Som ni förstår fick jag inte mitt körkort ens en månad efter, men är på god väg nu. Efter intensivkursen började jag ta en dubbellektion i veckan hos en lokal körskola och jag lär mig mycket mer på det sättet! Jag tror att man behöver den där veckan emellan körningarna att smälta alla intryck och mängdträna hemma. Så mitt förslag är att skynda långsamt, du vinner både kunskap i form att du blir en säkrare förare och jag tror också att du i slutändan sparar pengar på det, då du faktiskt hinner mängdträna massor hemma emellan körlektionerna (om man nu har möjlighet till det)
tyra 2010-05-31 14:47 ! Citera #
Jag tror på intensivkurser.... mest för att 2 av mina systrar kört intensiv 1av dom fick körkortet där och den andra fick göra teorin 1 ggn till... misslyckades dock inte med teorin pga att det var intensiv utan för dyslexi och förstående hmm ”förvirring” ;)
Själv kommer jag att ta en intensivkurs och försöka... men kommer itne att kasta mig dit NU,utan kommer att övningsköra med syster 1 och pappa innan..även plugga teori och känna mig nästan klar innan jag åker iväg på det...
Gäst 2010-06-03 17:22 ! Citera #
Mysig
Hade en polare som gick intensivkurs på gotland och blev helt lurad på pengarna, fick typ bara läsa massa teori och körde max nån timma om dagen.


Nu är det några år sedan jag tog mitt kort men jag frågade runt på alla (2) körskolor på gotland om just intensivkurs. Det enda svaret jag fick var att dom bara hade intensiv teori kurs. Sen om det har ändrats vet jag inte...
CarroN 2010-06-29 17:02 ! Citera #
Ska själv gå intensivkurs om ca två veckor. Har kört ett par gånger i månaden, ibland i veckan, sedan i höstas och pluggar i teoriboken för fullt nu innan för att få så mycket kunskap som möjligt. Kör även så mycket jag kan nu innan och gör tester på internet. Åkte faktiskt dit till trafikskolan och skrev in mig just för att kunna få böcker osv. nu innan så jag kan läsa in mig på det.
Friday 2010-06-30 16:44 ! Citera #
Tycker att det är dumt att det ska vara så vansinnigt dyrt på alla trafikskolor! Vad används alla pengarna till egentligen?? :O

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo