Start > Körkortsforum > Sollentuna

Sollentuna

Gäst 2019-06-25 19:44 ! Citera #
Kan någon berätta hur det gick med uppkörning i Sollentuna tack
En gång Sollentuna 2019-06-25 20:06 ! Citera #
Körde upp första gången där och var inte så rutinerad.

Man måste stanna helt när man backar runt hörn även om en cyklist kommer och svänger ut.

Ska du svänga vänster vid korsning till 30-väg så lägg i 2:an.

Lyft kopplingen mycket mjukt vid låga hastigheter så du inte får tvärstopp. Använd ettan också ibland.

Det var nog det som jag gjorde fel där.
Gäst 2019-06-26 08:28 ! Citera #
Tack så mycket. Gick det bra med uppkörning efteråt.
Sollentuna 2019-06-28 16:26 ! Citera #
Nej, det har tyvärr inte gått särskilt bra vid uppkörningar. Med trafikskolor eller privat körning går det utmärkt.
Emma 2019-08-06 12:47 ! Citera #
Jag körde upp tre hela gånger i Sollentuna innan jag klarade det. Men kändes lika bra när jag tog det ändå. Alla inspektörer var bra och trevliga, och jag tyckte nästan det var skönt att ha varit där innan, det gjorde att nerverna släppte lite. Jag visste ju vad som skulle hända och hur uppkörningen såg ut, och dessutom kände jag att det inte var hela världen att inte klara det. Åkte i stort sätt olika väger alla tre gånger med olika inspektörer. Var såklart lite likadant varje gång. En gång körde jag bort mot Edsberg och där runt, och en annan gång till Helenelund. Första gången kuggade jag då jag låg för nära bilarna framför, vilket jag gjorde och förstår att jag kuggade till hundra procent. Andra gången var det mest för att jag inte tittade åt höger i en sväng, men någonting annat också som jag glömt av nu. Så det var bara att göra en gång till och då klarade jag det äntligen! Lycka till!
felicia 2019-08-09 12:36 ! Citera #
Klarade min på första försöket i Sollentuna i onsdags!
Gäst 2019-08-10 10:10 ! Citera #
Hej jag ska ha uppkörning i 20 agusti 15:35, kan det finnas mycket trafik på den tiden?
Gäst 2019-08-10 16:08 ! Citera #
Gäst 2019-08-10
Hej jag ska ha uppkörning i 20 agusti 15:35, kan det finnas mycket trafik på den tiden?
Jag skulle tro det, för du kommer köra mitt i rusningstrafiken när alla slutar kl 16 :D

Hade min uppkörning idag klockan 11.00 och enligt mig var det en helt suverän tid, knappt någon trafik alls, om man nu jämför med hur det brukar se ut mellan 15-17

Klarade min första uppkörning direkt, så numera har man KÖRKORT!!!!
Gäst 2019-08-18 18:22 ! Citera #
Gäst 2019-08-10
Jag skulle tro det, för du kommer köra mitt i rusningstrafiken när alla slutar kl 16 :D

Hade min uppkörning idag klockan 11.00 och enligt mig var det en helt suverän tid, knappt någon trafik alls, om man nu jämför med hur det brukar se ut mellan 15-17

Klarade min första uppkörning direkt, så numera har man KÖRKORT!!!!
Har uppkörningen imorgon kl 11:40 i Sollentuna och undrar om någon kan berätta vilken rutt eller ni som gjort uppkörningen kanske kommer ihåg vart ni åkte

Tack på förhand till er alla
Gäst 2019-08-19 09:36 ! Citera #
Hej,

Jag körde upp 15.35. Det stämmer. Mycket trafik och alla vill hem snabbt efter jobbet. Det jobbiga kan vara att hitta lucka i rondellerna. Går du in för tidigt riskerar du att bli inbromsad och tar du för lång tid på dig anses du vara osäker. Huvudsaken är att du faktiskt hittar en lucka med marginal och kör in bestämt. Min inspektör talade om att han hade förståelse för att det är mycket trafik och det kan vara svårt att hitta luckor. Vilket gjorde mig lugn. För övrigt flyter det på bra, att du har trafik framför dig gör att du måste köra med lägra hastighet och försiktigare vilket gör att du får tid till att planera och se dig omkring.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest