Start > Körkortsforum > Betala igen efter kuggad uppkö…

Betala igen efter kuggad uppkörning?

paraknas 2019-06-20 19:33 ! Citera #
Om jag kuggar min uppkörning som jag har betalat för redan, måste jag betala igen när jag bokar en till uppkörning? eller hur blir det?!
Gäst 2019-06-20 20:42 ! Citera #
Nej fan den är ju gratis nästa gång!
Gäst 2019-06-20 21:53 ! Citera #
4 uppkörningar men blir underkänd vad händer i 5 uppkörningen?
Henkipenki 2019-06-21 18:52 ! Citera #
Givetvis måste du betala alla avgifter om förarprovet ska tas om. Det enda undantaget är fotot som du tog hos Trafikverket. Eftersom det är kostsamt att genomföra dessa prov, bör man vara färdigutbildad och väl förberedd innan provet väl kommer. Lycka till!
Gäst 2019-06-22 22:17 ! Citera #
Nejdå.

Har du betalat engång så behöver du inte betals igen......

Det är fritt fram för hur många uppkörningar som helst.

Skämtåsido.

Fan tror du.
Självklart då betala för en ny uppkörning.

Så läs på och övnkngskör.....varje kuggninf kostar dig pengar
Björn He 2019-06-23 15:14 ! Citera #
Uppkörningen kostar alltid 800 kr, eller 1200 kr om man lånar bil för uppkörning av Trafikverket vilket ju kostar 400 kr extra. Om man blir kuggad och måste göra en ny uppkörning så måste man naturligtvis betala för den nya uppkörningen också. Att man blir kuggad på sin uppkörning och måste göra en ny uppkörning innebär inte att man slipper betala för en ny uppkörning.

Fast jag anser att man bör ha rätt att få pengarna återbetalade om det visar sig att kuggningen varit felaktig, det kan väl kuggningar vara ibland.
Erom 2019-06-23 15:28 ! Citera #
Björn He 2019-06-23
Uppkörningen kostar alltid 800 kr, eller 1200 kr om man lånar bil för uppkörning av Trafikverket vilket ju kostar 400 kr extra. Om man blir kuggad och måste göra en ny uppkörning så måste man naturligtvis betala för den nya uppkörningen också. Att man blir kuggad på sin uppkörning och måste göra en ny uppkörning innebär inte att man slipper betala för en ny uppkörning.

Fast jag anser att man bör ha rätt att få pengarna återbetalade om det visar sig att kuggningen varit felaktig, det kan väl kuggningar vara ibland.
...fast om kuggningen var ”felaktig” ska man väl få godkänt och därmed inte pengar tillbaka? Hur tänker du där?

Förresten, hur ”visar det sig” att en kuggning är ”felaktig”? :?
Henkipenki 2019-06-25 16:14 ! Citera #
Erom 2019-06-23
...fast om kuggningen var ”felaktig” ska man väl få godkänt och därmed inte pengar tillbaka? Hur tänker du där?

Förresten, hur ”visar det sig” att en kuggning är ”felaktig”? :?
Här fortsätter Björn med sin propaganda att Trafikverket regelbundet utfärdar felaktiga förarprov.

Har man misslyckats har man gjort det på objektiva grunder.
Björn He 2019-06-26 20:13 ! Citera #
Jag hörde av nån som kallas för ”corax” att han/hon körde lite för fort på sin uppkörning, cirka 40 km/tim på en 30-väg, men fick godkänt ändå.

Vissa har ju uppgett att de kuggats för orimligt långsam körning då de hållit tillräckligt låg hastighet för att inte överskrida hastighetsbegränsningen, och fått förklaringen att de borde kört i högre hastighet så att trafikrytmen följs och man måste anpassa sin hastighet efter omständigheterna, inte bara efter gällande hastighetsbegränsning.

Är dessa nämnda omständigheter rättvisa kuggningar?!
Gäst 2019-06-26 21:28 ! Citera #
Björn He 2019-06-26
Jag hörde av nån som kallas för ”corax” att han/hon körde lite för fort på sin uppkörning, cirka 40 km/tim på en 30-väg, men fick godkänt ändå.

Vissa har ju uppgett att de kuggats för orimligt långsam körning då de hållit tillräckligt låg hastighet för att inte överskrida hastighetsbegränsningen, och fått förklaringen att de borde kört i högre hastighet så att trafikrytmen följs och man måste anpassa sin hastighet efter omständigheterna, inte bara efter gällande hastighetsbegränsning.

Är dessa nämnda omständigheter rättvisa kuggningar?!
Till Björn He

Så du menar att du verkligen litar blint på allt som skrivs härinne? :D
Självklart har man brister om man kuggas, och ja, man kan kuggas om man för för långsamt.
Då blir man ju hindrande för dom som eventuellt ligger bakom, eller hur?
Varför ska man köra 30 km/h när man får köra i 40 km/h? Det finns absolut ingen som helst anledning till det!

Du skrev själv att man ska ”anpassa hastigheten efter omständigheterna” och är det då dom nu, bra väder och torrt underlag, så behöver man inte köra för långsamt... PUNKT!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo