Så här är det; jag har tagit CSN:s körkortslån på 15.000 för att äntligen kunna ta körkortet, jag är för tillfället arbetslös (men har möjlighet till jobb så fort jag har lappen). Min ekonomiska situation gör mig ganska begränsad när det kommer till körkortet, något jag var helt öppen om när jag skrev in mig på körskolan, inga konstigheter sa dom och jag förutsatte att de planerade min körning utefter det. De bokade in tid för prov (den 26, alltså nästa vecka).
Jag har genomgått både risk1 och risk2 och fått godkänt, jag har kört både landsväg och motorväg o visat att jag säkert kan göra omkörningar.
Så nu till det som gör mig irriterad; de hade bokat upp fler lektioner än vad jag har råd med, (budgeten överskrider med typ 5tkr) så jag ville boka av några lektioner, bland annat en dyr (kostar dubbelt så mkt som en vanlig lektion o är bara 5 min längre) omkörningslektion. De påstår att den är obligatorisk, trots att jag inte kan hitta nån info om att den är det och de sa att om jag inte gör den släpper de inte iväg mig till uppkörningen.
Sen ville jag avboka lektionen som är dagen innan uppkörningen o då säger de samma sak igen, jag FÅR inte för då släpper de inte iväg mig till uppkörningen.
Jag blir helt vansinnig på att de försöker hota med att inte låta mig köra upp! Vad spelar det dom för roll, antingen klarar jag uppkörningen eller så kuggar jag? Det är ju trots allt jag som får betala oavsett?)
Jag har god lust att avboka och boka in egen tid för uppkörning, problemet är bara att då är närmsta tid först i september..
Vad hade ni gjort? O är det konstigt att jag blir irriterad?
Ska kanske tillägga att jag är godkänd i alla moment med undantag för omkörningen (och mörker eftersom den inte går att göra så här års), min lärare har sagt att jag har gjort rätt vid omkörning, men inte godkänt momentet för att jag inte gjort ” den obligatoriska lektionen”.
Får de neka mig att göra uppkörningen om jag inte vill ha fler lektioner? Vart vänder jag mig för att få korrekt info?