Start > Körkortsforum > 2år idag

2år idag

:) 2019-06-17 13:27 ! Citera #
Idag har gått två åt sen jag tog mitt körkort, manuell.
Köppte min första bil för 1.5år sedan.
Kört ca 1600 mil på ett år....

Har lyckats dra på mig två parkeribgsböter på betalplats....missa utöka tiden....

Kört lagenligt och håller hastigheterna, men handen på hkärtat så har väl kört lite för fort några gånger....men tänker på det ofta.

Har faktiskt sen jag rog körkortet repeterat en hel del ubder gången.

Har hönt hamnat i situationer det varit lite knepigt, men lärr mig massor efter den..men har gjort ”roll back” i läsander och även frågat....och objektivt kikat på dem, vilket gett mig ökat självförtroende samt då i det kan ta det mkt lugnare, blir lixom inte lika stressad.......

Områden jag kör i mkt är Stockholm, Bromma, Jakobsberg samt längre distanser i vardagen Enköping-Söderrälje.....

Eefarenheten kommee med milen...

Lite kortfattat.

Så er som kämpar, ni kommer fixa det.
Gäst 2019-06-18 12:22 ! Citera #
:) 2019-06-17
Idag har gått två åt sen jag tog mitt körkort, manuell.
Köppte min första bil för 1.5år sedan.
Kört ca 1600 mil på ett år....

Har lyckats dra på mig två parkeribgsböter på betalplats....missa utöka tiden....

Kört lagenligt och håller hastigheterna, men handen på hkärtat så har väl kört lite för fort några gånger....men tänker på det ofta.

Har faktiskt sen jag rog körkortet repeterat en hel del ubder gången.

Har hönt hamnat i situationer det varit lite knepigt, men lärr mig massor efter den..men har gjort ”roll back” i läsander och även frågat....och objektivt kikat på dem, vilket gett mig ökat självförtroende samt då i det kan ta det mkt lugnare, blir lixom inte lika stressad.......

Områden jag kör i mkt är Stockholm, Bromma, Jakobsberg samt längre distanser i vardagen Enköping-Söderrälje.....

Eefarenheten kommee med milen...

Lite kortfattat.

Så er som kämpar, ni kommer fixa det.
Grattis!

Jag har haft körkort i snart 6 år, har aldrig fått böter, och väldigt sällan kört för fort.
Har även hunnit med att ta lastbilskörkort :)

Du skriver att du åker lite längre distanser som till Södertälje, men om vi ska vara helt ärliga så ligger ju inte varken Enköping eller Södertälje speciellt långt bort från Stockholm 8-)
Själv körde jag över 80 mil samma vecka som jag tog mitt körkort då jag körde från Nynäshamn till Östersund för att hälsa på en kompis. Och kör dagligen nästan 20-25 mil om dagen inom jobbet.

Men det är bra att du utsätts för olika situationer, det är så vi lär oss hantera trafikrytmen och stressen som finns på våra vägar. Och du har helt rätt i att erfarenheten kommer med milen som man kör.
Testa gärna att köra betydligt längre sträckor, det kommer bara göra dig gott.

Grattis igen!
Gäst 2019-06-18 16:16 ! Citera #
:) allt är relativt....då från Södertälje till Bålsta alt Enköping....
:) 2019-06-18 16:17 ! Citera #
Jodå redan gjort m Öland o Virserum....jobb o semester.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor