Tja Lastbiltjejen Hoppas allt är bra med dig!
Först vill säga till dig Tack så mycket för din Response uppskattar det verkligen innan jag skrev min inlägg trodde jag att det bara jag själv som har det så men så var det inte fallet.När jag läste din historia så fick jag en bild av att jag var inte själv i denna situationen.
Jag ska helt enkelt börja om från början och övningsköra med någon annan och ta tag på nån bra körskola så hoppas jag får denna körkort i år.Skit tråkigt att jag fick spendera nästan 2 år med honom på detta sättet och det roliga är att han säger att han vill mig att ta körkortet men när vi är i bilen själva då är det helt annan historia.Men som sagt jag ska börja om och så hoppas jag får den i år.
I gen så vill jag säga till Tack så mycket för din Response och Grattis på din Körkort!
Lycka till
Mvh / A
Hejsan A!
Tack själv för att ville dela med dig av just din historia, och du är verkligen inte ensam om denna situation. Jag tror att det är betydligt mer vanligt än vad man faktiskt kan tro, men många väljer att inte prata om det.
Och jag känner igen det där med att pappa ville att jag skulle ta körkort, men när man satt i bilen så förvandlades han till en helt annan person, under tiden vi var hemma så stöttade han mig och tyckte att jag skulle kämpa på, men när vi satt i bilen så gnällde han precis på allting man gjorde, och då skulle man aldrig kunna ta något körkort eftersom man körde som en kratta. Och när jag frågade om råd så sa han att jag borde plugga mera så jag hade mindre frågor att komma med.
Men tack och lov så bytte jag handledare rätt så tidigt eftersom jag kände att detta inte fungerar, och som jag skrev tidigare så märkte jag att jag utvecklades till en mycket bättre bilförare på bara några få lektioner, både med min morbror och även tack vare en jättebra körskola som jag tog kontakt med.
Jag började med att köra 10 lektioner på körskolan för att verkligen lära mig grunderna från start, för det hade inte min pappa lärt mig, sedan mängdtränade jag den mesta av tiden privat med min morbror för att spara in körlektioner på körskolan. Så allt som allt så tog jag 14 körlektioner på körskolan innan min körlärare sa att jag var redo för att boka mina bägge prov.
Lycka till
MvH/ Lastbilstjejen ”aka” Emilia