Start > Körkortsforum > Kanske en dum fråga men...

Kanske en dum fråga men...

Gäst 2019-06-10 20:33 ! Citera #
Som sagt, kanske en dum fråga men, spelar det någon roll vad man har på sig på uppkörningen?
Att en inte ska ha trätofflor eller sandaler är ju logiskt men jag tänker om man ger dåligt intryck av vissa kläder eller om inspektören struntar i sånt?
VB 2019-06-10 20:49 ! Citera #
Dress to impress
Börje Kugg 2019-06-10 23:03 ! Citera #
Inspektörerna är människor precis som alla oss andra, klart kläder ger intryck och förväntningar...omedvetet eller medvetet.

Klä dig rent i alla fall.
Henkipenki 2019-06-11 10:25 ! Citera #
Jag tror personligen inte du imponerar om du försöker göra ett allt för gott intryck. Att gå dit, inklädd i kostym tillexempel kommer inte vara till din fördel. Inte heller att vara alltför oartigt påklädd.

Själv hade jag gröna chinos och en blommig märkeströja. Det var främst för att körskolan tar foto på alla elever som tar körkortet och inte för inspektörens skull. Kör på din smak och ta det som är lämpligt.

Lycka till på förarprovet!
Gäst 2019-06-11 12:02 ! Citera #
Tack för svar!
Jag har inga ”fina” kläder, tycker om att klä mig bekvämt. Tänker att jag kommer ha ett par ganska fina jeans och en mossgrön T-shirt och sneakers.
Och tack för lyckönskningen!
Piraten74 2019-06-16 08:35 ! Citera #
Vad spelar det för roll vad du har för kläder på en uppkörning? mer än att du har bekväma kläder du kan köra bil med.
Inspektören skiter fullständigt hur du ser ut och är bara intresserad av din bilkörning.
Även om du nu tar på dig fint så kanske inte inspektören har samma smak och tycker du ser förjävliga ut.
Dock vara ren och inte lukta svett är ju en självklarhet med uppkörning eller ej.
Mvh
Piraten74
Örebro 2019-06-16 15:17 ! Citera #
Träskor och ett skitigt linne kanske inte är att föredra :lol: :lol:
Själv hade jag gympa dojor, träningsbyxor och t-shirt..
Men viktigast av allt är nog att man ser hel och ren ut, samt luktar någorlunda gott.
Ha dock inte för mycket parfym då inspektören KAN vara allergisk mot starka dofter..
Uppkörning 2019-06-18 20:24 ! Citera #
Du har stämt ett möte med en MYNDIGHET! Skulle du klä dig hur som helst inför en domstol som också dömmer?

Klä dig normalt till finare än normalt! Som sagt, det är människor och kommer du med mjukisar så ger det ett intryck av att du är en slashas!
Gäst 2019-06-19 10:10 ! Citera #
Uppkörning 2019-06-18
Du har stämt ett möte med en MYNDIGHET! Skulle du klä dig hur som helst inför en domstol som också dömmer?

Klä dig normalt till finare än normalt! Som sagt, det är människor och kommer du med mjukisar så ger det ett intryck av att du är en slashas!
Så du menar att man ska komma med skjorta, slips och fin byxor när man ska ha en uppkörning? :D :D :D
Jag hade dom kläder som jag trivs bäst i, och det var ett par mjukisar och en t-shirt, klarade min uppkörning ändå, så tydligen kan ”slashasar” köra bil ;) ;)
Jarre 2019-06-20 11:04 ! Citera #
Herregud vilken tråd :D

Klä dig efter väder! Är det 27 grader varmt så ja du kan ha shorts o t-shirt på dig. Du ska köra bil inte stå i en domstol.
Jag körde upp i t-shirt o shorts, inspektören hade samma klädsel och det vart godkänt. Kan lova att det sista dom skulle kugga dig på är hur du är klädd.

Viktiga är väl att du använder skor och inte några flipflops

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest