Start > Körkortsforum > Hjälp med uppkörning för er so…

Hjälp med uppkörning för er som bor i etuna.

jamme 2019-05-28 16:11 ! Citera #
Hej!
jag har uppkörning i etuna imorgon och behöver lite råd inför det.
jag är ganska duktig på cirkulationsplatser,allmänt alla regler och klarat mig från det mesta.
jag bor i stockholm och tar mig dit imorgon ett par timmar innan för att kolla vägarna lite.
jag har kuggat 4 ggr pga dålig uppmärsamhet,ibland en cyklist som plötsligt dykt upp vid rött etc.
så till min fråga,hur är vägarna där? är folk villiga att samspela där?’
vart brukar ni få köra nånstans ni som klarat de där?
dubbelfiliga cirkulationsplatser?osv..
är ganska desperat till körkortet pga ett krav på kursen jag ska till.
tack!
Gäst. 2019-06-07 09:25 ! Citera #
Kör till Eskilstuna regelbundet.

Kan vara mkt trafik.

Och JA gäller ha mkt uppmärksamhet då mkt fotgängare som ska korsa övergångställen....samt cyklister.
Det måste sitta....uppmärksamheten.
För har du den inte så kommer du kuggas även i Eakilstuna....

Samt cirkulationer som avlöser varandra speciellt om du tar avvfarten som är Eskilstuna C....dvs se till placera dig rätt.

Annars önskar lycka till.
Gäst 2019-06-07 09:38 ! Citera #
Oooos.
Såg nu att inlägget var från slutet Maj.

Får istället fråga hur gick det.
Björn He 2019-07-01 00:37 ! Citera #
Vägarna i Eskilstuna är väl nästan likadana som vägarna i Västerås? Jag var i Västerås när jag klarade uppkörningen och upplevde att det var en lätt stad att köra upp i främst tack vare att vägarna där är väldigt trafiksäkra att köra på vilket ju underlättar möjligheten att bli godkänd. Jag har för mig att vägarna i Eskilstuna är likadana.
Gäst 2019-07-01 11:33 ! Citera #
Björn He 2019-07-01
Vägarna i Eskilstuna är väl nästan likadana som vägarna i Västerås? Jag var i Västerås när jag klarade uppkörningen och upplevde att det var en lätt stad att köra upp i främst tack vare att vägarna där är väldigt trafiksäkra att köra på vilket ju underlättar möjligheten att bli godkänd. Jag har för mig att vägarna i Eskilstuna är likadana.
Vad menar du med att Västerås vägar är trafiksäkra???
Alla vägar i dom allra flesta städer ser likadana ut, med samma bashastighet som grund..
Västerås 2019-07-03 14:07 ! Citera #
Om du kuggar vilket jag inte hoppas på att du gör så åk till Västerås. Väldrigt bra vägar och personalen där är allmänt trevliga. Många cirkulationsplatser men du klarar dig. Jag själv kommer från sthlm och gjorde uppkörningen där. Lycka till
tips 2019-07-03 21:01 ! Citera #
Om du kommer från Stockholm och inte bor nära Farsta, Jakobsberg eller Sollentuna så är nog Västerås eller Södertälje att föredra. I alla fall jag behöver lära mig området någorlunda före en uppkörning och det verkar vara en aning lättare att köra mot mål i dessa två städer. För övrigt måste du kunna samma saker på alla ställen.

Man kan faktiskt använda Google maps för att studera vägar t.ex. cirkulationsplatser och ovanliga korsningar. Det fungerar bra. Sedan måste man förstås öva på riktigt.
Gäst 2019-07-05 20:40 ! Citera #
Hur gick der???

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
25
I dag 21:07
4
I dag 21:07
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov