Tips

SofiaSenita 2010-04-04 15:09 ! Citera #
Jag funderar på om det är någon som har en smart memo ramsa eller något för att komma ihåg att kolla allt som man måste komma ihåg när man kör eller kolla bilen?
Gäst 2010-04-04 15:34 ! Citera #
Lägg till det som en vana, alla skyltar och ”trafikhjälpmedel” finns där för att det ska underlätta i din körning.
Gäst 2010-04-07 11:59 ! Citera #
Att sitta och rabbla en minnesramsa då man kör bil skulle troligtvis bara innebära att man tappar uppmärksamheten på någonting som händer i trafiken! Ju mer man är ute och bara nöter bilkörningen desto mer säker kommer du bli på allting som man ska hålla koll på. När jag började övningsköra gjorde jag det med min pappa och började på en stor tom parkeringsplats med att bara lära känna bilen huur länge som helst. Detta ledde till att jag hade grym koll på bilen när jag väl gav mig ut i trafiken vilket i sin tur ledde till att det var lättare att kunna tänka på trafiken, märken, gångtrafikanter, korsningar och allt vad det är! Så har du någon du kan övningsköra med så kör så mycket du bara kan.
tingeling 2010-04-07 18:17 ! Citera #
Just saker att komma ihåg undertiden som d u kör känns inte alls lämpligt. Det är nog mer en övning ger färdighets grej.
Däremot skulle jag inte säga nej till en ramsa för att komma ihåg allt man ska kolla på ytterkontrollen och inne i bilen INNAN man börjar köra. Någon som varit kreativ nog att fixa sig en sådan som vill dela med sig?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor