Start > Körkortsforum > HUR KLARAD JAG TEORIPROVET?

HUR KLARAD JAG TEORIPROVET?

helpmepls 2019-05-13 16:39 ! Citera #
Hej, jah får alltid några poäng ifrån godkänd hur klarar jag teorin? Har ni idéer, enkla lösningar? Vore sjukt snällt. Och ja jag har läst boken och gjort flera testfrågor.
Gäst 2019-05-13 20:05 ! Citera #
Kan vara så att du kanske pluggar alldeles för mycket, kan vara en baksmäll det oxå. :)
Gäst 2019-05-13 20:06 ! Citera #
Ta mig inte fel, plugga var dag en liten stund är bra. Men vissa pluggar 1-2 timmar varje dag, vilket i min egen uppfattning är galet.
helpmepls 2019-05-13 20:47 ! Citera #
Jaha :) jag pluggar ca 4 h varje dag, har nu brist i det jag kan plugga
Björn He 2019-05-13 22:09 ! Citera #
Ja man måste ju självklart tydligen läsa Körkortsboken ORDENTLIGT FÖRE provet för att kunna klara provet, som faktiskt är mycket svårt. Det kan vara därför endast runt hälften av alla skrivna teoriprov per år blir godkända. Men jag tycker det är konstigt att tjejer/kvinnor kan klara teoriprovet bättre: cirka 57 % av kvinnornas teoriprov blir godkända jämfört med bara mindre än 50 % av killarnas, skitkonstigt...

Jag glömde läsa Körkortsboken överhuvudtaget innan jag skrev teoriprovet och kuggade främst p.g.a. det. Men jag lärde mig av mitt misstag och köpte en körkortsbok en vecka senare och läste på så noga jag bara kunde, tog typ mellan tre och fem dagar för mig att läsa och läsa ända tills jag kunde i princip allt som stod i boken utantill, först då bokade jag en ny tid för teoriprov.

Mitt andra teoriprov gick också rätt dåligt men jag KLARADE mig, fick 52 poäng av 65 möjliga (80 %) vilket är lägsta godkända poängen. På första försöket fick jag däremot bara 45.