Volvo

Svampbob 2019-05-10 15:50 ! Citera #
Hej

Nu har jag kuggat tre gånger när jag kört med Volvo då jag hela tiden får motorstopp.
Är det bara jag som har detta problem eller är vi fler?
Tips på hur man klarar av att köra den?

Trevlig helg
Gäst 2019-05-10 19:11 ! Citera #
Svampbob 2019-05-10
Hej

Nu har jag kuggat tre gånger när jag kört med Volvo då jag hela tiden får motorstopp.
Är det bara jag som har detta problem eller är vi fler?
Tips på hur man klarar av att köra den?

Trevlig helg
Det är med största sannolikhet inte bilmärket som är avgörande, utan personen som sitter bakom ratten..

Trevlig helg
mannen 2019-05-11 00:11 ! Citera #
Ta automatkort, heelt onödigt med manuell
Gäst 2019-05-13 01:01 ! Citera #
mannen 2019-05-11
Ta automatkort, heelt onödigt med manuell
Det är inte första april längre gubben.
Gäst 2019-05-13 01:01 ! Citera #
Gäst 2019-05-10
Det är med största sannolikhet inte bilmärket som är avgörande, utan personen som sitter bakom ratten..

Trevlig helg
+1
Körde upp med en Volvo, aldrig kört förr, inte ett enda motorstopp.
Gäst 2019-05-13 09:37 ! Citera #
Svampbob 2019-05-10
Hej

Nu har jag kuggat tre gånger när jag kört med Volvo då jag hela tiden får motorstopp.
Är det bara jag som har detta problem eller är vi fler?
Tips på hur man klarar av att köra den?

Trevlig helg
Hade problem med motorstopp under utbildningen fast med annat märke.
Ta några lektioner och be att få träna på det. Det handlar bara om att få in vana i hur du släpper upp kopplingen och möter med lite gas för att få igång bilen.
Träna också på att lägga upp din körning så att du inte behöver stanna så ofta vilket kommer göra att du inte behöver starta lika ofta och hamna i lägen där du kan få motorstopp.
Träning är bästa medicin här.
Gäst 2019-05-13 13:53 ! Citera #
Kommer man till sitt körprov och får sätta sig i en bil som man aldrig har kört förut, så tar det faktiskt inte speciellt lång tid innan man vet hur kopplingen och bromsarna fungerar på just den bilen.

När man precis ska påbörja sin körning så måste man ju antingen backa ut från en husvägg/parkeringsplats eller så så får man börja köra rakt fram direkt, och redan där får man information om hur kopplingen fungerar.
Så efter bara ett fåtal sekunder så vet man ju vart dragläget sitter på just den bilen, då får man lägga upp sin körning efter det, och ju längre körprovet pågår, ju mera får man veta om bilen...
Gäst 2019-05-14 14:16 ! Citera #
Svampbob 2019-05-10
Hej

Nu har jag kuggat tre gånger när jag kört med Volvo då jag hela tiden får motorstopp.
Är det bara jag som har detta problem eller är vi fler?
Tips på hur man klarar av att köra den?

Trevlig helg
Körde upp i en Volvo XC60

Övningskört privat på VW Polo samt skolans Toyota Auris...

Alla manuella....inga problem alls.

Som en sa så känner man snabbt in kopplingen på bilen redan vid början.....

Har som första bil nu en Volvo V50 2.4 140Hk.....

Så nej inte avhängigt märke....
Björn He 2019-05-14 17:37 ! Citera #
Jag har kört Volvo och de är inte så svåra att köra. När jag körde upp och klarade uppkörningen fick jag köra en VW Golf Kombi och den var lika lättkörd tycker jag. Det är väl normalt ingen skillnad mellan olika bilar.
Gäst 2019-05-15 11:19 ! Citera #
Gäst 2019-05-13
Kommer man till sitt körprov och får sätta sig i en bil som man aldrig har kört förut, så tar det faktiskt inte speciellt lång tid innan man vet hur kopplingen och bromsarna fungerar på just den bilen.

När man precis ska påbörja sin körning så måste man ju antingen backa ut från en husvägg/parkeringsplats eller så så får man börja köra rakt fram direkt, och redan där får man information om hur kopplingen fungerar.
Så efter bara ett fåtal sekunder så vet man ju vart dragläget sitter på just den bilen, då får man lägga upp sin körning efter det, och ju längre körprovet pågår, ju mera får man veta om bilen...
Grymt bra förklarat!! en sak man definitivt kan missa när man är nervös (jag missade).

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov