Start > Körkortsforum > Motorcykel och B-körkort

Motorcykel och B-körkort

SofiaSenita 2010-04-04 15:04 ! Citera #
Fick man både körkort förut? Jag funderar på om jag ska ta båda på samma gång? Är det någon som vet om man tjänar på att ta dem samtidigt? Är det olika teori eller samma?
Gäst 2010-04-09 16:01 ! Citera #
Ja förut fick man A körkort på köpet då man tog B körkort. Det har till exempel min mamma, vilket är helt idiotiskt då jag inte skulle vilja se henne sätta sig på en motorcykel och bara ge sig ut i trafiken :P. Men i vilket fall som helst så är det ju 21 år som är kravet för att få ta motorcykelkörkort (om man nu inte vill ta begränsat A kort eller lätt motorcykel). Så om du är runt 18 så skulle nog jag ta B körkort först, om jag var du, och därefter ta motorcykelkort när du fyller 21. Övningskörningslektionerna kommer du ju inte kunna spara några pengar på då det ändå är helt olika för bil och motorcykel och jag tror inte att du tjänar så mycket på teorin heller om du försöker ta körkorten samtidigt så länge du inte hinner glömma bort alla trafikregler som gäller för alla trafikanter mellan det att du tar vanliga körkortet tills du tar motorcykel kortet.

Men oavsett vad du väljer så, lycka till!
Gäst 2010-04-09 19:59 ! Citera #
Ja förut fick man körkort för A automatiskt utan körtest.
På din fråga om det är lönt ta båda samtidigt.
Man kan ju komma över bra pris på körskola om man lyckas.
Annars är väl de enda man tjänar på att slippa göra om teorin igen.
Man får tänka på att skolorna har säsong för mc så man kan ju inte köra på vintern där.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 09:24
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor