Fick du köra vid årbyrondellen? vart brukar man oftast få köra?
Ja jag fick köra båda gångerna i Årbyrondellen, det får nog alla göra som kör upp i E-tuna.
Under min uppkörning gällande B-körkortet fick jag köra höger ut på Kungsgatan från Trafikverket, sedan svänga höger nere vid Shörderstienas väg, körde igenom en mindre rondeller, för att sedan ta höger igen uppe vid bensinstationen INGO där man kommer ut på Torshällavägen. Körde rakt igenom en rondell, för att vid den andra rondellen ta avfart vänster, som leder upp till Årbyrondellen. Sedan skiljer sig mina uppkörningar åt, när jag körde upp för B-körkort så fick jag svänga ut på E20 mot Strängnäs, men vid ”trafikplats Svista” så fick jag svänga av motorvägen och följa Strängnäsvägen ner förbi golfklubben, för att sedan följa Intagsgatan tillbaka in till centrum som leder in på Hamngatan, och sedan tillbaka den vägen till Trafikverket via Tullgatan och sedan svänga höger in på Kungsgatan igen.
Kanske ska nämna att när jag åkte längs Strängnäsvägen så fick jag svänga in vid Ica Kvantum för att där parkera mellan två bilar, både köra rakt in och backa in. Och vid golfklubben fick jag svänga in där för att backa runt hörn..
Vid mitt C-kort så fick jag köra samma väg som i början fram till Årbyrondellen, men där fick jag ta avfart vänster istället för höger.. Men det är en annan historia som du inte har användning av just här och nu