Start > Körkortsforum > Fråga angående vändning

Fråga angående vändning

Mindgimmet 2019-05-04 20:13 ! Citera #
På ett test kom denna frågan
imgur.com/VZJ9l6f

Men jag förstår inte riktigt svaret. Man håller bilen längs sin höger sida genom hela backningen..? och varför det gör det till det bästa alternativet.

Kanske är en dum fråga men någon som kan hjälpa mig förstå?

Jag valde A för att för det första är det sättet som de pratar om i 3-vägskorsningar samt att jag tyckte att uppsikten och därmed säkerheten var bättre jämfört med B. Inte säker varför C inte är bra.
Mindgimmet 2019-05-04 20:34 ! Citera #
Inser nu att de kanske menar att man har vägkanten på höger kanten till skillnad från bild B där man backar förbi vägen/korsningen. och det ger bättre uppsikt?
Gäst 2019-05-05 15:00 ! Citera #
Bild A är bäst för att du inte skär eller står i det motsatta körfältet för länge

Bild B är ju rent ut sagt värdelös eftersom du då först står i motsatta körfältet, och du backar även MOT trafiken.

Bild C är även den värdelös eftersom du då enligt bilden kör ju UTANFÖR vägbanan!
Gäst 2019-05-05 20:32 ! Citera #
Gäst 2019-05-05
Bild A är bäst för att du inte skär eller står i det motsatta körfältet för länge

Bild B är ju rent ut sagt värdelös eftersom du då först står i motsatta körfältet, och du backar även MOT trafiken.

Bild C är även den värdelös eftersom du då enligt bilden kör ju UTANFÖR vägbanan!
Är du full eller.....du backar ju även i A...samt korsar körfält.
Gäst 2019-05-06 12:25 ! Citera #
Gäst 2019-05-05
Är du full eller.....du backar ju även i A...samt korsar körfält.
Jo visserligen, men frågan gällde vilket av alternativen som var SÄKRAST!
Och det är ju då bättre att backa i det egna körfältet än att backa i det motsatta!
Fråga vilken körskola som helst, och alla kommer välja alternativ A..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I dag 20:11
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor