Start > Körkortsforum > Fortkörning prövotid

Fortkörning prövotid

K 2019-04-30 14:47 ! Citera #
Körde 56 km/h på 30 fick 3600kr i böter, dock inget indraget körkort på plats. Frågan lyder nu om kortet kommer återkallas? Polisen skall väl informera på plats om man ska rapportera in fortkörningen till transportstyrelsen eller något liknade, i mitt fall sa de bara att jag skulle köra lugnt i framtiden och så fick jag köra vidare.
Gäst 2019-04-30 16:07 ! Citera #
K 2019-04-30
Körde 56 km/h på 30 fick 3600kr i böter, dock inget indraget körkort på plats. Frågan lyder nu om kortet kommer återkallas? Polisen skall väl informera på plats om man ska rapportera in fortkörningen till transportstyrelsen eller något liknade, i mitt fall sa de bara att jag skulle köra lugnt i framtiden och så fick jag köra vidare.
Nej de kommer inte återkallas, skulle det ha gjort det så hade polisen tagit ditt körkort direkt på plats!
Gäst. 2019-05-01 02:18 ! Citera #
Bara böter...du har kortet kvar...

Men tips...

Tat lungt o håll hastigheten...finns anledning varför 30...40...50

Motorväg annan femma..annat tempo.....men ”bör” hålla hastigjets begränsning ....men tradik rytmen är likförbannar viktig med.......
4 2019-05-01 12:47 ! Citera #
Det är förbjudet att parkera
Gäst 2019-05-02 09:28 ! Citera #
Gäst 2019-04-30
Nej de kommer inte återkallas, skulle det ha gjort det så hade polisen tagit ditt körkort direkt på plats!
Fel .... kan återkallas av transportstyrelsen ändå.
Gäst 2019-05-02 12:29 ! Citera #
Gäst 2019-05-02
Fel .... kan återkallas av transportstyrelsen ändå.
Jovisst, men då måste polisen göra en anmälan om det på plats, och meddela föraren att en sådan anmälan är gjord.
Och i detta fallet fick föraren bara fortkörningsböter, inget snack om något indraget körkort eller en efteranmälan till T-styrelsen.


Jag vet hur det fungerar ;)
Liam 2019-07-17 15:08 ! Citera #
Gäst 2019-05-02
Jovisst, men då måste polisen göra en anmälan om det på plats, och meddela föraren att en sådan anmälan är gjord.
Och i detta fallet fick föraren bara fortkörningsböter, inget snack om något indraget körkort eller en efteranmälan till T-styrelsen.


Jag vet hur det fungerar ;)
Har precis kör för fort på 68 på 40 väg 3600 i böter och dem drog inte mitt k8rt och jag har prövotid. Hur vet jag om jag får indraget körkort för dem sa inget om det och i såfall måste dem anmäla på plata till transportstyrelsen elr. Ringde och frågade transportstyrelsen och dem hade inte fått in någon anmälan
Knugen 2019-07-18 10:21 ! Citera #
Man undrar ju hur folk tänker när dem kör nästan dubbla hastigheterna...
Gäst 2019-07-19 22:53 ! Citera #
Liam 2019-07-17
Har precis kör för fort på 68 på 40 väg 3600 i böter och dem drog inte mitt k8rt och jag har prövotid. Hur vet jag om jag får indraget körkort för dem sa inget om det och i såfall måste dem anmäla på plata till transportstyrelsen elr. Ringde och frågade transportstyrelsen och dem hade inte fått in någon anmälan
40 + 30 = 70
Eller räknar jag fel nu?
Donnan 2019-07-21 00:45 ! Citera #
Det finns otal svar på ”Google”.

Många verkar ha latmaskar i sina navel som kryper ur titt som tätt.

Och nej till topic skaparen.

Du blir inte av med KK....men en varning ev.

Men hursomhelst.

Håll hastigheten....

Det får fort ibland utan o tänka på den...lätt hänt. Men bra att du uppmärksammat det.....;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor