Grattis!!
)
Jag ska köra upp i Helsingborg nu den 29:e april. Hade teorin idag och blev godkänd
Vad fick du göra?
Tack fina! (:
Dessa va de punkter som min inspektören, en väldigt trevlig dam vid namn Marie, kryssade i:
Följande provinnehåll har ingått i ditt körprov:
Körfältsbyte
Gatukorsning
Cirkulationsplats
Körning på landsväg
Infart på landsväg
Sväng från landsväg
Motorväg/motortrafikled
Körning mot mål
Parkering
Backning
Oskyddade trafikanter
Körning i körfält
Jag fick först ta E6an mot Malmö tills vi svängde av vid Helsingborg Ö avfarten. Efter detta körde vi mot Långeberga trafikområde, och på vägen dit körde vi in på en skogsparkering (vänstersväng på landsväg) där jag fick instruktionerna ”parkera korrekt och säkert bredvid valfri bil och säg till när du är klar.” Jag bestämde mig för att göra en helt traditionell parkering och hon var väldigt trevlig under hela tiden. Efter det så körde vi in på långeberga där vi svängde vänster i den första rondellen - mot rangvalla/västergårds området. Väl där körde vi in på lite små vägar där högerregeln gällde (hett tips är att väldigt tydligt flytta över foten till bromsen (utan att bromsa) inför varje korsning för att visa på respekt mot högerregeln). Efter detta körde vi tillbaka till trafikverket från filborna området, genom några rondeller och dylikt. I en av dessa rondellerna så stannade jag upp för en trafikant, även fast jag borde kört eftersom hon faktiskt var rätt så långt borta. ”Nu ska vi inte överdriva här, men bra att du visar hänsyn” väldigt trevligt. En väldigt vänlig runda måste jag ändå säga.
Sen vet jag att det finns inspektörer som inte ALLS är lika trevliga som den jag fick köra med, för hon var verkligen helt perfekt. Hoppas ni andra som kör i Helsingborg också får henne.
Och lycka till Andrea. <3