Start > Körkortsforum > Säkerhetskontroll

Säkerhetskontroll

J 2019-04-16 14:41 ! Citera #
Hej!

Jag ska köra upp i veckan för andra gången, första gången genomförde jag en godkänd säkerhetskontroll. Innebär detta att jag inte kommer behöva göra en till säkerhetskontroll??

8-)
Korven 2019-04-16 15:06 ! Citera #
Hej!

Nej det behöver inte betyda det. Du kommer förmodligen få göra en säkerhetskontroll ändå, på samma sätt som du kan behöva göra om andra saker som du fick godkänt på vid första uppkörningen. Men har hört att man kan slippa det om man har lite flyt, eller hur man nu vill se på saken. Men utgå ifrån att du måste göra det. Lycka till :lol:
J 2019-04-16 16:45 ! Citera #
Tack för svar!
Börje Kugg 2019-04-16 23:36 ! Citera #
13 § Vid omprov efter tidigare underkänt körprov ska, om möjligt, särskilt
de delar ingå som ledde till det tidigare underkännandet.
Säkerhetskontroll behöver inte genomföras om sådan kontroll redan
godkänts vid tidigare prov.

https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/TSFS%202012_43.pdf

Det kan komma, det är upp till inspektören att bestämma. Men jag tror de flesta hoppar över pga tidsbrist, får mer tid över till annat om den hoppas.
J 2019-04-17 16:48 ! Citera #
Tack Björn!
J 2019-04-17 16:49 ! Citera #
Börje, tack!
Gäst 2019-04-18 12:48 ! Citera #
Jag kuggade flera gånger men behövde bara göra säkerhetskontrollen en gång (första gången), alla andra kontrollanter tittade i pappret och såg att jag fixat det och struntade således i att göra den igen :)
Gäst 2019-04-18 12:53 ! Citera #
Gäst 2019-04-18
Jag kuggade flera gånger men behövde bara göra säkerhetskontrollen en gång (första gången), alla andra kontrollanter tittade i pappret och såg att jag fixat det och struntade således i att göra den igen :)
Dom flesta slipper göra en andra kontroll, men man ska inte ha den tankegången att man inte kommer för göra det igen.
För man kan som sagt åka på att göra det igen. Så det är viktigt att man pluggar in det också när man ska göra en andra eller tredje uppkörning. För det vore ju super tråkigt att bli kuggad på det när själva körningen i övrigt har gått bra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest