Hej!
Jag har tyvärr kört upp tre gånger i göteborg, och har fortfarande inget körkort. Så jag är väl inte den bästa på att tipsa om hur man ska bete sig, eller så är jag det men kan inte följa mina egna råd, har varit väldigt nervös varje gång och då kör jag som en kratta.
Men lite om uppkörningen kan jag! Första gången körde vi i stan, vi körde runt i Örgryte, Munkebäck och Härlanda. I Härlanda kan det vara bra att öva på en trafikljuskorsning där man måste se upp för spårvagn om man ska korsa spåret, den e lite klurig, ligger precis vid spårvagnshållplatsen Härlanda.
Andra gången åkte vi nästan direkt ut på landet och jag fick köra motorväg och landsvägskörning i stort sett hela uppkörningen, så tro inte att man slipper undan från det bara för att man befinner sig i Göteborg!
Tredje gången var vi mest i Mölndal med omnejd och jag fick backa runt hörn i nått bostadsområde och mest följa vägskyltar för att ta mig från A till B. Den uppkörningen gick faktiskt strålande tills jag i min nervositet missade att jag hade väjningsplikt vid en korsning, så jag kuggade
Mitt tips är att köra en del centralt så man inte blir stressad av all trafik, speciellt vid korsvägen där man ska hålla uppsikt på bilar, gångtrafikanter, cyklister OCH spårvagnar å bussar, inte helt lätt alla gånger.