Lämplig stad för uppkörning?
Precis som frågan lyder. Vilka städer känns lämpliga för uppkörning om man kommer från västkusten (Göteborg)? För mig känns det inte lämpligt att köra upp i Göteborg då det känns svårare. Kom med förslag och vart ni körde upp!
Jag ska köra upp i Jakan, Stockholm eftersom jag bor i närheten och därför kan göra mig bekant med området. Jag tycker du ska köra upp i Göteborg där du är van vid trafiksituationen och hur det funkar ute i trafiken samt känner till området.
Hej !!
Jag har hört av alla mina kompisar som tagit körkortet att om man ska köra upp i stockholm ska man köra upp i jakobsberg. Att de är lätt att köra där mindre trafik och lättare att köra där
Jag tror att det inte finns ett specifikt ställe som man kan klara sig direkt. Jag tror att om man har tillräckligt med kunskaper så kan man klara av provet utan problem vart du än gör provet. Det e dock lite hårdare i Stockholm och Göteborg. Kan man köra så klarar man det.
Som föregående inlägg tar upp att det är hårdare i Göteborg beror nog inte på att examinatorerna är hårdare utan att det helt enkelt är en svårare trafiksituation i både Stockholm och Göteborg, likaså Malmö. Det är mer trafik, fler körfält, blir fler start och stopp och stadskörningen är mer komplicerad och invecklad. På landet (Skara osv...) är stadskärnan väldigt liten och det finns färre svåra moment.
Att gå intensivkurs i Säffle (Vänerns västra sida) är det många som gör. Tydligen betydligt enklare än att köra upp i Göteborg!
Bor du i gbg så kan du ju åka till Borås, en spännande utmaning att köra bil här! Staden är inte så stor men trafikanterna på vägarna... ojojo
Bor du i gbg så kan du ju åka till Borås, en spännande utmaning att köra bil här! Staden är inte så stor men trafikanterna på vägarna... ojojo
Ush bilisterna i Borås är helt galna. Oerhört egoistiska och kör väldigt aggressivt. Långt ifrån de hjälpsamma bilisterna i storstaden. Bort sett från att staden är lite mindre än Göteborg är nog inte Borås alls en bra stad att köra upp i.. dessutom har Borås en ganska hög kugg% har jag för mig. Var i alla fall det på min tid.
Det jag hört är att man ska välja en JÄTTE tidig tid, när det är som mest rusningstrafik i centrum, då brukar de undvika att be dig köra där!
Det jag hört är att man ska välja en JÄTTE tidig tid, när det är som mest rusningstrafik i centrum, då brukar de undvika att be dig köra där!
Det kanske möjligen stämmer, men den största anledningen till att försöka undvika rusningstrafik är att du inte kan rätta till misstag lika enkelt. Ligger du i fel fil så är det ju kanske inte så lätt att byta fil i en stressad situation.
Jag tycker att Södertälje är ett jätte bra ställe för uppkörning.
Senaste foruminläggen
Rubrik