Start > Körkortsforum > Min uppkörning/teori

Min uppkörning/teori

ann-marie 2019-03-17 13:51 ! Citera #
Hej!
Jag tog körkort i Fredags!!! Det känns fortfarande overkligt!!!
Klarade teoriprovet på första försöket, var extremt nervös, men det gick bra! Fick 60 rätt. Jag fick körkortstillståndet 2016 så det har fan tagit tid. Men har varit periodare, ena stunden känns det som ”nu fan ska jag fan grejja detta!!” och andra sekunden pajjar man all motivation när man exempelvis inte får några tider på körskolan.

Jag har pluggat litegrann till och från, men intensivt pluggande har jag gjort typ 2 veckor innan provet, till och börja med använde jag mig av proven på elevcentralen. Men märkte när jag gjort massor prov där att det inte alls stämde in med frågorna som jag gjorde på hemsidor som erbjöd ”riktiga frågor från riktiga prov”. Så jag köpte 1 1000pack frågor här. Men tror dock att man ska plugga på elevcentralen med (MEN gör inte endast frågorna där):
- Elevcentralen
- Körkort online
- Boken
(läste ut boken på typ 3 dagar) i samband med teoriprovet. (gör anteckningar på det som känns svårt, så kommer det in i skallen bättre)

Jag tyckte frågorna på provet var relativt lätta, det handlar om att se och lista ut vad dom vill att man ska svara, ”är detta nödvändigt i denna situation osv” det är mycket logiskt tänk.. Något som jag blev extremt lättad över är att ALLA frågor var extremt snarlika frågor som på körkortonline! Exakt samma formuleringar och typer av frågor. (STORT PLUS)
Ett tips på provet: markera frågor som du är osäker på, när du är klar och har tid över! GÅ IGENOM PROVET, läs alla frågor en extra gång så du inte läste fel osv. Använd ALL tid som man ges :D

Uppkörningen: Fick göra uppkörningen 2 gånger (i Norrtälje). Första gången gjorde jag det misstag som de flesta gör ”Jag känner mig osäker i min körning men jag testar ändå” + så nervös att jag höll på att svimma. (INGEN BRA KOMBO) jag körde fel, glömde blinka, fel växelval osv.

Andra gången bokade jag uppkörningen igen efter 1 månad. Så jag bokade in massa pass på körskola + körde längre sträckor i olika miljöer hemma (där man är ovan att köra!!) I början kände jag verkligen att jag inte utvecklades alls! det kändes så jävla piss för att jag körde massor men ingenting hände i körningen, alla lektioner på körskolan kändes likadant..... MEN sen från ingenstans kändes det bara lättare och lättare..!!! (SÅ FORTSÄTT KÄMPA FÖR DET KOMMER KAN JAG LOVA) :lol:

När jag körde upp i Norrtälje andra gången kändes det trots nervositeten helt OK, jag trodde jag skulle faila på grund av att det inte kändes hundra, jag fick i för hög växel två gånger (Men jag var snabb och rätta till det när jag märke att det inte gick så bra att komma upp i fart snabbt på motortrafikled.) OCH när vi var klara och jag skulle parkera så missade jag parkeringsrutan med HALVA bilen, fick panik och sa ”Är du säker att jag ska stänga av motorn, kan parkera om!!) och hon sa bara ”ja absolut, är säker!” Då trodde jag fan, jag har kuggat. Men sen säger hon bara ”Det där gick ju bra, det är en godkänd körning!” Lyckan som jag kände då, efter all blod, svett och tårar! Det är så värt mödan!!!!!

Tips uppkörning, Ha rörlig blick hela tiden, Ta det lungt!! Det får ta tid att backa runt hörn osv. Jag tänkte att jag var ute och körde med en ny körskolelärare, att det bara var vanlig lektion, det hjälpte mycket. Ni som kör upp i Norrtälje, boka tidigt på morgonen!! Det är knappt någon trafik i Norrtälje då!

Men nyckeln är nog att man ska fan inte ha nått liv, jag gjorde nada efter jobbet och INGENTING på helgerna, jag körde bil och pluggade i 2 månader. MEN FAN VA VÄRT DET ÄR DET!!!

Om någon läser detta! DU kommer ha körkort inom snar framtid!!!! Jag lovar, jag trodde jag ALDRIG skulle ha körkort, men se på fan, jag fick det i fredags!!!! :lol: 8-)

FORTSÄTT KÄMPA!!!
M 2019-03-18 21:15 ! Citera #
Grattis får man säga! Ska själv köra upp nästa vecka så jag hoppas på det bästa
6ans växel 2019-04-27 20:20 ! Citera #
Vet inte om du läser men vilken bil fick du köra?

finns det någon mer som har kört i Norrtälje senast?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
92
I dag 21:06
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor