Start > Körkortsforum > Uppkörning i Sollentuna

Uppkörning i Sollentuna

Anna 2019-03-16 14:39 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen i Sollentuna. Har körkort nu wohooo. Jag svara på era frågor. Kämpa kämpa!!!
Anders 2019-03-16 17:03 ! Citera #
Vid körning med högt lasttryck, vilket är den sämsta situationen ?
1. Vid halt underlag
2. På plan mark
3. I uppförsbacke
4. I nerförsbacke
Gäst 2019-03-17 00:37 ! Citera #
Undrar vilken bil du körde i! Grattis förresten
Anna 2019-03-17 19:38 ! Citera #
Gäst 2019-03-17
Undrar vilken bil du körde i! Grattis förresten
Körde med en Volvo v40 den jag körde med i trafikskola. Älskar den bilen !!!
Anna 2019-03-17 19:40 ! Citera #
Om någon undrar exakt hur uppkörningen gick till så kan jag detaljerat beskriva det ! :) lycka till !!
lol 2019-03-17 21:29 ! Citera #
Anna 2019-03-17
Om någon undrar exakt hur uppkörningen gick till så kan jag detaljerat beskriva det ! :) lycka till !!
Kan du göra det? och vad hade du för säkerhetskontroll, samt vägen ut från vv vilken hastighet är det där?
Gäst 2019-03-18 08:57 ! Citera #
Torsdag 14/3

Cirka 8.00 anlände jag och min trafiklärare till trafikverket i Sollentuna. Vi sätter oss ner och väntar på min tid. Kl slår 8.10 och inspektörerna kommee ut ur rummet och jag blir uppropad av en inspektör. Jag visar mitt leg och får bekräfta att jag inte har ett körkort i ett annat EU land.

Sen gick vi till bilen och säkerhetskontrollen jag fick göra var kolla parkeringsbroms, tuta och styrservon. Sen berätta hon om hur provet kommer att gå till och så. Se började vi köra ut mot de stora rondellerna mot häggvik , Rotebro, e4 Sundvall och tillbaka tog cirka 30min kanske. Jag fick back parkera under provet. I början av provet så körde vi under vilka områden och jag var mycket NOGA, och uppmärksam så då sa inspektören ”va kul att se att du är så uppmärksam” och redan där kändes det bra. :) sen började vi prata lite under provet så då kände jag mig inte nervös alls. Jag var väldigt lugn under provet och inte nervös alls. När vi anlände tillbaka till trafik verket så stängde jag av motorn och fick höra direkt att jag var godkänd. Jag blev väldigt glad och kände en otrolig lättnad. Hastigheterna jag körde var 30, 50, 60, 70 och 80. Om jag har missat något så får ni gärna fråga.
Gäst1 2019-03-20 20:01 ! Citera #
Grattis! Ska provköra i Sollentuna imorgon.
Är så orolig. Kuggade för en månad sen i Sollentuna. En otrevlig inspektör som fick mig få panik redan vid upprop.
Gäst 2019-03-20 21:22 ! Citera #
Gäst1 2019-03-20
Grattis! Ska provköra i Sollentuna imorgon.
Är så orolig. Kuggade för en månad sen i Sollentuna. En otrevlig inspektör som fick mig få panik redan vid upprop.
Jag vet vad du menar....

MEN...se det så här...de är inte där för att vara kompis med dig och sedan vara vänlig mot dig och ge dig kortet bara för det....annars blir du ledsen....

De kollar om du är trafiksäker och kan framföra fordonet och samspela i trafiken.....

Det är ju faktiskt deras uppgift.
Och NEJ...de kuggqr inte för att jävlas med dig.

Upplevde samma sak som du i mina uppkörningar.....men insikten gav mig annat där verkligen...kuggade 2ggr o det var inte mer än rätt.....för de kollar helheten......

Så hey...upp i sadeln.
Lägg känslorna åt sidan...se till att köra bra och säkert i trafiken.
Det gjorde jag och fick mitt kort på 3e.
....javisst var jag nervös...men 3e så tog det lungt ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo