Start > Körkortsforum > Uppkörning - Tips och pepp!

Uppkörning - Tips och pepp!

En glad prick 2019-03-14 13:37 ! Citera #
Hej allesammans!

Jag har fått så oroligt mycket hjälp och pepp från folk här som delat sina historier, så här kommer min upplevelse från min uppkörning i Stockholm, Farsta!

Idag klarade jag ÄNTLIGEN min uppkörning (på andra försöket) och har numera körkort, så sjukt! Jag har endast övningskört på trafikskola och har kört relativt intensivt i ungefär två månader.

Som alla andra var jag sjukt nervös och hade redig prestationsångest. Men det är viktigt att varva dessa känslor med att övertyga sig själv om att det ENDA du ska göra är att köra bil - precis som vanligt. Du ska BARA visa en person vad du har lärt dig, och att du kan köra bil säkert samt visa att du kan trafikreglerna. Kan du köra bil korrekt och kan du trafikreglerna så är det ju hur enkelt som helst - Det är ju det enda du ska visa för inpektören. Försök att inte göra det större än vad det är för din egen skull! Inspektören är bara en helt vanlig människa som tittar på hur du kör bil - precis som din trafiklärare eller handledare.

Om du har möjlighet rekommenderar jag att någon gång nära inpå din uppkörning att köra med en annan trafiklärare/handledare som ska bedöma din körning. Det är ungefär så det känns att köra upp med en okänd inspektör. Absolut inte värre än så.

Andas, titta ordentligt på vägen, påminn dig själv om skyltar, hastighet och regel på vägen du kör på - och återigen andas.

Min första uppkörning kuggade jag på att jag körde för nära stillastående (parkerade) fordon, så se till att ha GOD säkerhetsmarginal!

Tro på dig själv! Det värsta som kan hända är att du får köra upp en gång till, ingen dör. Klanka inte ner på dig själv om det inte går som du vill, du är mänsklig och alla gör misstag.

LYCKA TILL!
Kiwi 2019-03-14 18:32 ! Citera #
Väldigt skönt att höra, gratulerar förresten!

Kändes bättre efter jag läst detta inlägg. Det är bara att kämpa på så klarar vi all uppkörningen! :)
Gäst 2019-03-14 18:36 ! Citera #
Älmhult några tips. grattis till korte

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo