Start > Körkortsforum > Tips till uppkörning i Falun!!

Tips till uppkörning i Falun!!

Jompan96 2019-03-12 12:10 ! Citera #
Hej gänget!
Jag har övningskört i ca 2 år till och från. Fick nu i februari en rush och bestämde mig för intensivkurs! Jag har kört 14/20 gånger på min skola och teorin är på torsdag, vilket jag känner mig säker inför. Dock. :? Är jag en nervös människa, på fredag är det min sista dag och uppkörning.

Jag undrar lite vad man kan tänka på inför uppkörning, om någon kört upp i Falun och vet på ett ungefär där man kommer köra samt känner till vilka instruktörer som är trevliga/sköna och vilka som är lite striktare osv!

Förlåt för att jag är sent ute men vill verkligen ha tips!! :)
Canis Lupus 2019-03-12 14:12 ! Citera #
Min dotter körde upp i Falun, efter att ha kört vilse på en uppkörning i Stockholm.
Jag fick var med under uppkörningen sittandes i baksätet med instruktion att inget säga eller komma med kommentarer.
Inspektören sätter nervösa ungdomar på prov.
Kör in i villaområden där det är trångt, folk & fordon i rörelse. Lätt att glömma högerregeln, och hastighetsbegränsning när man blir distraherad. Dessutom testas lämna företräde och stopplikt.
Kan vara svårt när man är oerfaren att hålla fokus i sådan miljö som samtidigt kräver aktiv uppmärksamhet
Soma 2020-09-23 09:07 ! Citera #
Hur gick det för dig?

Jag ska köra upp där den 28e och är en Stockholmare. Vart fick du köra upp? Vilka områden?
Sara 2021-03-11 11:48 ! Citera #
Hur gick era uppkörningar i Falund

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov