Tips till uppkörning i Falun!!
Hej gänget!
Jag har övningskört i ca 2 år till och från. Fick nu i februari en rush och bestämde mig för intensivkurs! Jag har kört 14/20 gånger på min skola och teorin är på torsdag, vilket jag känner mig säker inför. Dock. 😕 Är jag en nervös människa, på fredag är det min sista dag och uppkörning.
Jag undrar lite vad man kan tänka på inför uppkörning, om någon kört upp i Falun och vet på ett ungefär där man kommer köra samt känner till vilka instruktörer som är trevliga/sköna och vilka som är lite striktare osv!
Förlåt för att jag är sent ute men vill verkligen ha tips!! 😊
Min dotter körde upp i Falun, efter att ha kört vilse på en uppkörning i Stockholm.
Jag fick var med under uppkörningen sittandes i baksätet med instruktion att inget säga eller komma med kommentarer.
Inspektören sätter nervösa ungdomar på prov.
Kör in i villaområden där det är trångt, folk & fordon i rörelse. Lätt att glömma högerregeln, och hastighetsbegränsning när man blir distraherad. Dessutom testas lämna företräde och stopplikt.
Kan vara svårt när man är oerfaren att hålla fokus i sådan miljö som samtidigt kräver aktiv uppmärksamhet
Hur gick det för dig?
Jag ska köra upp där den 28e och är en Stockholmare. Vart fick du köra upp? Vilka områden?
Hur gick era uppkörningar i Falund
Hej. Jag har bokat uppkörning I Falun, men nu börjar jag bli nervös, eftersom det verkar vara en svår stad att köra upp i.
Tips o råd mottages