Tips till uppkörning i Falun!!

Öppet forum, ingen registrering
12:10
Länka

Hej gänget!

Jag har övningskört i ca 2 år till och från. Fick nu i februari en rush och bestämde mig för intensivkurs! Jag har kört 14/20 gånger på min skola och teorin är på torsdag, vilket jag känner mig säker inför. Dock. 😕 Är jag en nervös människa, på fredag är det min sista dag och uppkörning.

Jag undrar lite vad man kan tänka på inför uppkörning, om någon kört upp i Falun och vet på ett ungefär där man kommer köra samt känner till vilka instruktörer som är trevliga/sköna och vilka som är lite striktare osv!

Förlåt för att jag är sent ute men vill verkligen ha tips!! 😊

14:12
Länka

Min dotter körde upp i Falun, efter att ha kört vilse på en uppkörning i Stockholm.

Jag fick var med under uppkörningen sittandes i baksätet med instruktion att inget säga eller komma med kommentarer.

Inspektören sätter nervösa ungdomar på prov.

Kör in i villaområden där det är trångt, folk & fordon i rörelse. Lätt att glömma högerregeln, och hastighetsbegränsning när man blir distraherad. Dessutom testas lämna företräde och stopplikt.

Kan vara svårt när man är oerfaren att hålla fokus i sådan miljö som samtidigt kräver aktiv uppmärksamhet

09:07
Länka

Hur gick det för dig?

Jag ska köra upp där den 28e och är en Stockholmare. Vart fick du köra upp? Vilka områden?

11:48
Länka

Hur gick era uppkörningar i Falund

23:55
Länka

Hej. Jag har bokat uppkörning I Falun, men nu börjar jag bli nervös, eftersom det verkar vara en svår stad att köra upp i.

Tips o råd mottages

Öppet forum, ingen registrering