Hej!
Jag har svårt att tolka parkeringsvägmärkena på huvdled kombinerade med olika villkor(t ex 15 min, 9-18)
1. (Huvudled) + (Parkering) + (15 min) innebär att du inte får parkera mer än 15 min.
2. (Huvudled) + (Parkering) + (9 - 18) innebär att du inte får parkera i övriga tider.
3. (Huvudled) + (Parkering) + (30 min) + (9 -18) innebär att du inte får parkera i övriga tider.
Men, vad är det för skillnad mellan 3 och följnade:
4.(Huvudled) + (Parkering) + (30 min, 9 - 18) innebär att DU FÅR PARKERA FRITT I ÖVRIGA TIDER.
Är det någon som kan förklara detta?
Körkortonline > Körkortsforum > Krångliga delar(Parkering på h…
Krångliga delar(Parkering på huvudled)
(30 min, 9 - 18) sitter ihop i en skylt så det betyder max 30min vardagar mellan 9 till 18, övrig tid fritt.
(30 min) (9 - 18) sitter dom separat så betyder det max 30min vardagar mellan 9 till 18, övrig tid parkeringsförbud.
(30 min) (9 - 18) sitter dom separat så betyder det max 30min vardagar mellan 9 till 18, övrig tid parkeringsförbud.
Tack för svaret
Dock kan jag inte förstå riktigt varför det blir så..
Den andra som har ”2 timmer” och ”9-18” i samma skylt kan också tolkas att det är parkeringsförbjud i övriga tider.
Är det bara jag..??
I så fall kan man bara memorera som den är utan att förstå!
Dock kan jag inte förstå riktigt varför det blir så..
Den andra som har ”2 timmer” och ”9-18” i samma skylt kan också tolkas att det är parkeringsförbjud i övriga tider.
Är det bara jag..??
I så fall kan man bara memorera som den är utan att förstå!
Nej det är alldeles för krångligt för att ens kunna förstå ahaha själv fick jag inte de på provet, tack o lov!