Start > Körkortsforum > Trafikförsäkring

Trafikförsäkring

Tom 2019-02-28 23:58 ! Citera #
Tänkte köpa min första bil då jag nyss tog körkortet. Tänkte gå för en gammal skruttig bil som inte kostar så mycket så därför hade jag bara tänkt att köpa trafikförsäkringen. Är 19 år gammal. Har ni något företag ni kan rekommendera? vad är ens en billig trafikförsäkring / Bra pris?
/Tom
Gäst 2019-03-01 10:21 ! Citera #
Tänk på att en gammal bil kan bli väldigt dyr i längden då den måste bytas diverse delar som kanske inte har blivit bytta på länge. När det gäller försäkring så beror beloppet på vilken slags bil du väljer.
Om du vill ha en billig försäkring så ska du ha en lite äldre mindre bil (Nissan Micra)
En sådan bil skaffade min sambo när hon tog körkort, och sedan stod hennes föräldrar på själva försäkringen hos Folksam, då kostade den bara 1217 kr/år och det var en helårsförsäkring och täcker allt.

Men väljer du sedan en annan bil med större motor och mer hästkrafter så kostar ju försäkringen efter det också.
Jesper 2019-03-01 12:35 ! Citera #
Kolla med förmedlare tex. Compricer. Kan skilja en del mellan olika förmedlare.
Jesper 2019-03-01 12:35 ! Citera #
Jesper 2019-03-01
Kolla med förmedlare tex. Compricer. Kan skilja en del mellan olika förmedlare.
*försäkringsbolag

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor