Start > Körkortsforum > Fick inget papper efter jag kl…

Fick inget papper efter jag klarat uppkörningen

73 2019-02-26 23:33 ! Citera #
Betyder detta att jag inte kan köra ensam tills jag fått mitt körkort? Eller funkar det att visa upp emailet jag fick om godkänd uppkörning? Om jag nu blir stoppad dvs.
Jimmy 2019-02-26 23:56 ! Citera #
Hej! Grattis till körprovet! Om du har fått godkänt på båda dina prov dvs kunskapsprovet och ditt körprov, så får du köra helt själv, det är ditt id kort som gäller tills dit körkort kommer på posten, det brukar bara ta några dagar att få hem, om du uppgav din e post adress så så kan du se dina gjorda prov där.
Björn He 2019-08-25 21:30 ! Citera #
Trafikinspektören registrerar hos Transportstyrelsen att du fått körkort efter uppkörningen, om du blivit godkänd på både uppkörningen och teoriprovet (skulle teoriprovet vara underkänt samtidigt som du fått godkänt på körprovet så måste teoriprovet klaras inom två månader efter uppkörningens datum). Man får alltså inget protokoll per papper utan det där sköts elektroniskt via datorn. Och det är inte förbjudet att köra bil innan man fått sitt riktiga körkort, vilket man ju får efter kanske tio dagar eftersom det tar så lång tid att tillverka det. Om man skulle bli stoppad av polisen för körkortskontroll och sakna sitt körkort så kan man slippa bestraffning för olovlig körning om man kan legitimera sig på något annat sätt, då kan ju polisen kolla upp i Körkortsregistret om man innehar körkort eller inte, man behöver ju inte visa sitt körkort för att ge polisen möjlighet att kontrollera sånt.
Gäst 2022-02-25 00:21 ! Citera #
Kan man slippa olovlig körning? Klart man inte straffas för det även om du inte har pass/id du kan väl ditt personnr och så kollar dom upp det och det du kan få är böter för att du inte haft giltig legitimation med dig!
Gillar inte att man uttrycker sig som att man kör olovligt utan id, det är en helt annan sak!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest