Start > Körkortsforum > Säkerhetskontroll - vad har ni…

Säkerhetskontroll - vad har ni fått göra?

Gäst 2010-03-08 14:00 ! Citera #
Har gått igenom säkerhetskontroll med trafikskolan men känner mig inte jättebra på detta.
Vad har ni andra som provat fått göra vid uppkörningen?
Hittade förresten inte reflexer på bilen, var med i protokollet för säkerhetskontroll. Är reflexer vanligt? Hur kollar man hjulen förutom mönsterdjup?

Tacksam för tips!
Jessica 2010-03-16 19:59 ! Citera #
På uppkörningen fick jag i ”uppdrag” att slå på endast blinkers och parkeringsljus. Lyckades få till det på någon vänster trots att jag aldrig gjort just det tidigare... Hann bli ordentligt nervös, så se till att du vet hur man sätter på enskilda ljus.

På hjulen ska du kolla, förutom mönsterdjupet, så att alla bultar sitter där de ska och att inte det finns några skador på fälgarna.

På tal om säkerhetskontroll (den inre i detta fall) så lärde min körskola mig att börja bakifrån - ryck i bilbältet, tuta, vindrutetorkare fram/bak, dra på fläkten fullt, pumpa tre gånger på bromsen och vrid ratten, starta motorn, dra handbromsen och släpp upp kopplingen en bit. Klart! :)
Gäst 2010-03-18 17:00 ! Citera #
Reflexer finns alltid på bilar (om man inte tagit av dom) sitter oftast inne i lyktglaset bak. väldigt svåra att se i ljusa dagen. men dom finns där!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo