Start > Körkortsforum > Inför nästa uppkörning

Inför nästa uppkörning

uppkörningsgrabben 2019-02-13 22:43 ! Citera #
Hej!

Jag hade uppkörning där det enda felet var att jag inte anpassade farten så bra vid svängen från landsväg. Resulterade i att jag fick bromsa in och kraftigt styra in. Resten gick hur bra som helst men ändå blev jag kuggad.

Min fråga är,
tar inspektören hänsyn till tidigare uppkörningar? Kanske tittar extra på moment som man är sämre på och hoppar över moment som man var godkänd på? (Uppkörning privat)

Jag vet att en kompis hade en ganska kort omprov där de endast testade honom i saker han kuggade på. Enda skillnaden var att han körde upp med trafikskolan.

Är det en sak eller borde jag släppa tanken?

Tack!
Lucky 2019-02-13 23:45 ! Citera #
Tänk inte så mycket var uppmärksam och konsentrerad på alla moment som kommer så kommer det gå galant.
Madridista 2019-02-14 10:15 ! Citera #
En inspektör sa till mig att varje uppkörning, är som ett nytt prov.

Det är därför man ska fokusera på alla moment.
Det anda jag fick hoppa över var säkerhetskontrollen (jag hade gjort den innan)

Resten var som vanligt! :)
Örebro 2019-02-14 13:53 ! Citera #
Madridista 2019-02-14
En inspektör sa till mig att varje uppkörning, är som ett nytt prov.

Det är därför man ska fokusera på alla moment.
Det anda jag fick hoppa över var säkerhetskontrollen (jag hade gjort den innan)

Resten var som vanligt! :)
Helt riktigt...

Ett omprov är ett helt nytt körprov, så man får inte bara göra det som man kuggades på vid första uppkörningen.
Man får med andra ord göra körmoment som man klarade på sin första uppkörning, men även göra dom moment som man inte klarade vid sin förra uppkörning.

En inspektör ser i sina protokoll vad man kuggades på tidigare, så det kan komma en del frågor om vad som gick fel då han eller hon inte ser exakt vad som hände, bara att det inte var godkänt på just det eller dom momenten.

En ny säkerhetskontroll kan dock komma även om det inte är vanligt, men jag har hört flera som har fått göra om sina säkerhetskontroller även om dom vart godkända förra gången, det är nått som inspektören väljer där och då om man ska göra om den eller inte.
uppkörningsgrabben 2019-02-15 14:43 ! Citera #
Uppdatering: Gjorde andra körprovet idag och klarade det!

Behövde inte göra om säkerhetskontrollen denna gången men allt annat var som vanligt.
Gäst 2019-02-15 22:57 ! Citera #
Grattiss!!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov