Start > Körkortsforum > Hur ska jag ha råd att ta körk…

Hur ska jag ha råd att ta körkort?

SannaPia 2019-02-12 09:28 ! Citera #
Jag pluggar deltid och jobbar extra på timmar och har inte direkt möjlighet till stora kostnader just nu. Men jag vill verkligen passa på att ta körkort nu när jag har tid, plus bra sen när jag ska söka heltidsjobb att ha körkort. Jag har googlat lite på skolor och så och en del har kredit för att köpa körkortet har jag sett mem jag tycket det är svårt att veta vad som är bästa valet och att man får börja köra även om man inte har pengar till ett helt körkort. Har nån tips på hur man hittar snabbt en skola där man får köra även om man inte kan betala allt på en gång?
Gäst 2019-02-12 13:02 ! Citera #
Jag satt lite i samma sits när jag tog körkort, jag pluggade 100% på distans och jobbade även vissa helger..
Men det går att ta körkort, man får bara prioritera bort vissa saker, sedan övningskörde jag mestadels privat med min sambos pappa som snällt ställde upp och var min handledare.
Jag började med att ta 10 körlektioner på körskolan för att sätta grunderna ordentligt, sedan mängdtränade jag som sagt med svärfar och tog bara sporadiskt någon körlektion här och där innan det var dags att boka mina bägge prov.

Så kolla med dina vänner om någon kan ställa upp och vara din handledare, på så vis kan du få ner kostnaden riktigt mycket. Jag betalade från egen fick c:a 7500:- för mitt körkort, men då fick jag rätt mycket betalat från föräldrarna samt mina svärföräldrar. Istället för presenter och julklappar så önskade jag mig pengar eller körlektioner.

Men det är tufft att båda plugga och jobba samtidigt som man håller på med körkortet, men det går om man bara är tillräckligt motiverad och har en jäkla självdisciplin!

Lycka till!!!
Jesper 2019-02-19 23:36 ! Citera #
Börja med att köpa böcker samt tillgång till trafikskolaonline och maxa testerna, går väll på 1000 totalt, när du väl lärt dig det behöver du ej många lektioner.