Så gjorde min första uppkörning igår och tänkte skriva av mig lite.
Jag var inte på långa vägar redo, och det var kanske 30% chans att lyckas om jag hade tur och allt gick bra. Bokade egentligen prov för att sätta press på mig själv med teoripluggandet för jag måste ha press annars skjuter jag hela tiden upp det. Och det gav resultat, blev godkänd på teorin på första försöket.
Sen dagen efter kom uppkörningen. Tror aldrig jag kört sämre. Gjorde massa fel som jag kom på i efterhand att jag gjorde. Typ saker som att inte kolla döda vinkeln innan filbyte på högfartsväg, vem fan gör en sån fel? Instruktören var jätte trevlig. Fick köra med en diesel Volvo, har bara övningskört med golf och passat. Bara det gjorde mig ännu mer osäker. Blev så stressad av det hela att till och med en sån enkel sak som att parkera gick inte att göra alls. En helt vanlig parkering.
I alla fall ångrar det inte. Hoppas att den hör erfarenheten hjälper mig att va mindre nervös ner jag kör upp nästa gång då jag är mer redo. Ska nu intensivköra som fan på körskolan i ca 2 månader, boka överdrivet med tider och sen köra upp med deras bil. Spelar ingen roll om jag får göra om teoriprovet, den var ju rätt enkel.