Start > Körkortsforum > Körprov skylt

Körprov skylt

Anna 2019-02-08 12:13 ! Citera #
Hej !

Jag gjorde min uppkörning igår och vill berätta att sedan 1 februari har trafikverkets bilar en skylt där det står ”körprov” (där övningskörningsskylt brukar finnas). Hoppas att andra trafikanter tar mer hänsyn nu!

Lycka till!
1 2019-02-08 15:49 ! Citera #
Oj, såg en trafikskolebil igår på körprov (i Karlstad) och den hade inte någon skylt? Är det något som testas?
1 2019-02-08 15:50 ! Citera #
Eller är det enbart Trafikverkets egna bilar som har dem?
1 2019-02-08 15:51 ! Citera #
Nu läste jag vad du skrev igen. Trafikverkets bilar.
Någon som som kört upp genom Trafikskola och kan berätta om det gäller dem med?
Gäst 2019-02-08 18:08 ! Citera #
1 2019-02-08
Nu läste jag vad du skrev igen. Trafikverkets bilar.
Någon som som kört upp genom Trafikskola och kan berätta om det gäller dem med?
Jag körde upp med trafikskolans bil och fick ingen sådan skylt, det gäller endast trafikverkets bilar. Tillägg: detta var i Farsta.
Gäst 2019-02-08 21:46 ! Citera #
Gäst 2019-02-08
Jag körde upp med trafikskolans bil och fick ingen sådan skylt, det gäller endast trafikverkets bilar. Tillägg: detta var i Farsta.
Är det bara nått som gäller i Sthlm?
För jag hade ingen sådan skylt när jag körde upp med Trafikverkets bil i förra veckan, och detta var i Örebro
1 2019-02-09 04:01 ! Citera #
Känns ju som att det kan vara både bra och dåligt:
Vissa kanske visar mer när hänsyn och förståelse när manöverprov utförs, t.ex backning runt hörn, men i andra fall kanske det leder till att folk följer efter och ”retar” aspiranten eller vill jävlas med Trafikverket.
Gäst 2019-02-12 16:53 ! Citera #
Jag tycker att det ger falsk trygghet när du har en körprov skylt.
I den verkliga livet så kommer den inte följa dig när du har körkort. Och folk kör som tok ibland, om du inte kan hantera trafiken utan en skylt så ska du öva mer. Vissa folk tar inte hänsyn till dig som med trafikant.

Vet i vissa länder har såna skyltar efter du har tagit körkort så folk vet att du är nybörjare, måste ha det typ 1år.
Det skulle funka om de ger körprov skylt nu.
Gäst 2019-02-12 17:13 ! Citera #
Gäst 2019-02-12
Jag tycker att det ger falsk trygghet när du har en körprov skylt.
I den verkliga livet så kommer den inte följa dig när du har körkort. Och folk kör som tok ibland, om du inte kan hantera trafiken utan en skylt så ska du öva mer. Vissa folk tar inte hänsyn till dig som med trafikant.

Vet i vissa länder har såna skyltar efter du har tagit körkort så folk vet att du är nybörjare, måste ha det typ 1år.
Det skulle funka om de ger körprov skylt nu.
Hur menar du?
Först skrev du att du tycker att det ger en falsk tryghet med skylten, ok.

Men sen avslutar du med att säga att det skulle funka med en körprov skylt nu?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 17:29
4
I går 12:38
1
2024-05-07 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov