Start > Körkortsforum > Vattenpöl på motorvägens avfar…

Vattenpöl på motorvägens avfart

Hanna 2019-02-05 09:04 ! Citera #
Häromdagen körde jag på motorväg när det regnade och hade regnat länge. Det var lugnt ute på vägen men när jag kom till avfarten var där en enorm vattenpöl. Det var i början av avfarten så var på gränsen till själva motorvägen så jag kunde inte bromsa hårt eller liknande. Slöppte på gasen så det skulle bli mjukare men annars ”kraschade” jag i vattenpölen. Allt gick bra men det var verkligen obehagligt. Vad ska man göra i den situationen? Det är inte bra för bilen eller föraren eller bilar omkring att köra så fort in i en vattenpöl men samtidigt går det inte att bromsa hårt. Hela körbanan var täckt så kunde inte heller svänga till sidan
Gäst 2019-02-05 14:14 ! Citera #
Då ska inte göra nått, bibehålla farten du har, och du ska absolut inte bromsa när du är kvar ute på motorvägen, för det kan överraska en eventuell bil som ligger bakom dig..
Men om du måste göra nått så gjorde du helt rätt, släpp bara gasen och rulla igenom vattenpölen..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor