Tips

OJ 2019-01-27 13:11 ! Citera #
Detta har säkert tagits upp innan. Jag ska göra halkbanan på onsdag. Har nån tips jag kan ha nytta av? Kan säga att jag kör automat.
Gäst 2019-01-27 15:17 ! Citera #
Det enda du behöver göra är att slappna av, lyssna på instruktionerna och ha en jäkligt roligt dag :D
Finns absolut inga tips att komma med, just förutom att du ska lyssna vad dom vill att du ska göra....That´s it! :D
Enna 2019-01-29 09:27 ! Citera #
Å det undra jag med, har halkbanan på måndag.
Gäst 2019-01-29 12:58 ! Citera #
Hej,

Jag var smått orolig inför halkbanan som jag hade för två veckor sedan. Det var verkligen busenkelt, oroade mig i onödan, väntade under hela tiden på att något skulle komma/hända men det var verkligen bara att lyssna på instruktionerna som egentligen inte är mer än kör fram, kör antingen på halt underlag eller vanligt (det framgår tydligt vilken som är vilken) och bromsa med all kraft du har.

Se det som ett lärningsmoment och ta in all kunskap, för det kommer verkligen situationer i trafiken där man underlättar för sig själv om man förstår sig på hur bilen fungerar vid kraftiga bromsningar och halt underlag.

Have fun!
OJ 2019-01-30 11:53 ! Citera #
Halkbanan godkänd. Nu återstår bara sista delen av körningen och provet
Gäst 2019-01-30 12:23 ! Citera #
OJ 2019-01-30
Halkbanan godkänd. Nu återstår bara sista delen av körningen och provet
Visst hade vi rätt i att det inte var nått att oroa sig för 8-)
OJ 2019-01-30 12:25 ! Citera #
Gäst 2019-01-30
Visst hade vi rätt i att det inte var nått att oroa sig för 8-)
Yes. Det var jätteroligt att sitta ensam i bilen första gången
Gäst 2019-01-31 18:32 ! Citera #
Tror det du kan faila på i halkbana är om du snor deras bil och kör ute den på riktiga vägen :P
Så det du ska göra på en halkbana är att lära dig fel som kan hända i verkliga situationer sladda, du hinner inte broma i tid, vinterdäck m.m.

så ha skoj och lyssna.
Gäst 2019-01-31 22:19 ! Citera #
Gäst 2019-01-31
Tror det du kan faila på i halkbana är om du snor deras bil och kör ute den på riktiga vägen :P
Så det du ska göra på en halkbana är att lära dig fel som kan hända i verkliga situationer sladda, du hinner inte broma i tid, vinterdäck m.m.

så ha skoj och lyssna.
Man kan kuggas om man inte gör vad dom säger, eller leker och burnar runt som en dåre..
Det är dom enda gångerna som man kan kuggas...
Snor du deras bil och kör ut på vägen så är det stöld, så då kan du räkna med att polisen kommer och att du kommer få böter och indraget körkortstillstånd..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor