Start > Körkortsforum > Körkort Hjälp!

Körkort Hjälp!

Gäst 2019-01-24 18:25 ! Citera #
Hej har redan automatkörkort sedan 1,5 år sedan, Men nu känner jag att jag måste skaffa manuellt körkort. Jag undrade om ni har något tips på ett billigt sätt att skaffa det på? Typ hyra en bil? gå på bil skola? kan redan alla trafik regler, det är bara att växla som jag måste lära mig, Hur lång tid kan det ta?!
Lucky 2019-01-24 21:41 ! Citera #
Hej. Det bästa du kan göra är att besöka en befintlig trafikskola i din komun och berätta din historia, så tror jag att du får rätt hjälp meddetsamma, hur lång tid det tar för dig att komma in i växlarna finns det nog ingen som kan svara på, men en trafikskola kommer att bedömma ungefär hur många lektioner du kanske behöver ta
Gäst2 2019-01-24 22:35 ! Citera #
Jag hade som dig bara automat förut, och jag övade privat på min släktings gård med en av hans manuella bilar.
Han byggde upp en slalombana åt mig som jag skulle klara (både att köra framåt och backa tillbaks igenom)
Det fick mig att veta vart dragläget var, så om du kan göra nått liknande så är det verkligen att rekommendera.
Annars får du kontakta en körskola som du har hört positiva saker om, hör med dina vänner vart dom har gått, kolla resektioner på nätet om olika körskolor..

Sedan hur lång tid det tar är ju svårt att säga då jag inte alls vet hur lätt du har för att lära dig ett helt nytt körmoment.
Men för mig tog det bara 9 dagar, och då hade en vanlig körlektion på 45 minuter, mängdtränade hemma och avslutade med en dubbellektion på 90 minuter där vi var ute i trafiken och körde omkring, den första lektionen gick nästan åt att läraren satt och pratade om vad vi skulle göra, sedan hann jag köra omkring lite på en stor och tom IKEA parkering ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor