Start > Körkortsforum > Inte betala för uppkörning?

Inte betala för uppkörning?

Gäst 2019-01-17 20:12 ! Citera #
Hej!

Det är så att jag nyligen tog körkortet, men har ej fått nån faktura för körprovet jag genomförde. Man betalar vanligtvis 10 dagar efter att man har gjort provet, men jag har bara fått en faktura på 250kr för körkortet och därför blev jag lite fundersam att jag ej har fått min faktura på 1200kr för körprovet ännu.

Jag frågade därför mina föräldrar och dem sa att man inte behövde betala 1200kr OM man har klarat uppkörningen...
Jag måste säga att set låter helt absurd. Antingen så har mina föräldrar missuppfattat det helt och håller eller så är det bara jag som är ignorant.

Uppskattat om nån kunde förtydliga det för mig.
jnnk 2019-01-17 20:19 ! Citera #
Man måste betala men trafikverket kan ta rätt lång tid på sig med att skicka fakturan.
Gäst 2019-01-17 23:23 ! Citera #
Var inte orolig för att du inte har fått någon faktura efter 10 dagar.
Jag kan lova att den kommer att komma :D
Man måste alltid betala, oavsett om man klarar sin uppkörning eller inte.
Så vart dina föräldrar har fått det ifrån vore roligt att veta :D

Varför skulle man inte betala? Inspektören har ju gjort sitt jobb oavsett om man klarar det eller inte!

När jag gjorde min uppkörning så fick jag min faktura nästan 2 och en halv vecka efter jag hade grejat uppkörning.
Men till skillnad från dig så jag ringde jag till Trafikverket och frågade, hon som jag pratade med sa att det vanligtvis bara ska ta 10 dagar, men om dom har mycket att göra så kan det ta längre tid, men alla fakturor som ska ut plockas i tur och ordning.
Gäst 2019-01-18 03:02 ! Citera #
Min faktura kom efter 2-3 veckor vill jag minnas...så oroa dig inte ....den kommer.

De glömmer inte lol..
Gäst 2019-01-18 16:50 ! Citera #
Ringde dem idag och frågade, dem sa att det skulle komma en faktura ca 10 dagar efter provet.. idag är precis den tionde dagen sen jag gjorde provet så jag antar att det kan komma vilken dag som helst nu. Annars skulle dem skicka en faktura till min mejladress
Gäst 2019-01-18 16:51 ! Citera #
Gäst 2019-01-17
Var inte orolig för att du inte har fått någon faktura efter 10 dagar.
Jag kan lova att den kommer att komma :D
Man måste alltid betala, oavsett om man klarar sin uppkörning eller inte.
Så vart dina föräldrar har fått det ifrån vore roligt att veta :D

Varför skulle man inte betala? Inspektören har ju gjort sitt jobb oavsett om man klarar det eller inte!

När jag gjorde min uppkörning så fick jag min faktura nästan 2 och en halv vecka efter jag hade grejat uppkörning.
Men till skillnad från dig så jag ringde jag till Trafikverket och frågade, hon som jag pratade med sa att det vanligtvis bara ska ta 10 dagar, men om dom har mycket att göra så kan det ta längre tid, men alla fakturor som ska ut plockas i tur och ordning.
Det vore också roligt att veta vart mina föräldrar fick det ifrån haha vanligtvis litar jag på vad mina föräldrar säger, men det här låter ju bara skumt. Tänkte först oxå så... varför ska man inte betala om man har lyckats med uppkörning?
Gäst 2019-01-18 21:18 ! Citera #
Gäst 2019-01-18
Det vore också roligt att veta vart mina föräldrar fick det ifrån haha vanligtvis litar jag på vad mina föräldrar säger, men det här låter ju bara skumt. Tänkte först oxå så... varför ska man inte betala om man har lyckats med uppkörning?
Håller med. Klart man kommer få betala för körprovet. Annars hade avgiften rubricerats som en misslyckandesavgift från början.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest