Start > Körkortsforum > Trafikskola?

Trafikskola?

Räääcern 2019-01-17 10:12 ! Citera #
Vad tror ni? Kan man klara en uppkörning av att endast övningsköra röven av sig hemma?
Jag personligen tror man kan klara det, men att det vore bra att gå hos en körskola då ens handledare haft körkort länge, inte ser vissa saker, små detaljer, nya regler osv osv.
Det är bara det att i staden jag bor i finns ingen trafikskola och behöver åka 4 mil med buss för att åka till körskola isåfall. Vilket känns skit tråkigt, och man har ju inte all tid i världen heller.. :/
Gäst3 2019-01-17 14:16 ! Citera #
Räääcern 2019-01-17
Vad tror ni? Kan man klara en uppkörning av att endast övningsköra röven av sig hemma?
Jag personligen tror man kan klara det, men att det vore bra att gå hos en körskola då ens handledare haft körkort länge, inte ser vissa saker, små detaljer, nya regler osv osv.
Det är bara det att i staden jag bor i finns ingen trafikskola och behöver åka 4 mil med buss för att åka till körskola isåfall. Vilket känns skit tråkigt, och man har ju inte all tid i världen heller.. :/
Jag tror också att man kan klara sig om man bara övningskör hemma..

MEN...

Precis som du säger så gäller det att den som man har som handledare är uppdaterad inom alla nya regler som har tillkommit sedan handledaren tog sitt körkort.. Bara ecodriving-delen är ju inte speciellt gammal, så om din handledare inte kan den fullt ut så riskerar man ju att kuggas på en uppkörning.

Jag känner igen mig när jag tog mitt körkort, vi har inte heller någon körskola nära vårt hem där vi bor, den närmsta körskolan ligger 5.6 mil ifrån oss..Du kanske kan göra nått liknande som jag gjorde, jag övningskörde både in och hem från körskolan dom dagar det gick, annars fick jag ta bussen in för att sedan bli hämtad efter körlektion, och passade då på att övningsköra på hemvägen. För om man vill nått tillräckligt mycket så finns det inga hinder, bara möjligheter. Så du får allt prioritera vad som är viktigt för dig för att kunna få ditt körkort!
jib 2019-01-17 15:55 ! Citera #
Går du i skolan? Jobbar? Att övningsköra lite privat och sedan åka på en intensivkurs skulle kunna vara en lösning.
Gäst 2019-01-18 10:01 ! Citera #
Gäst3 2019-01-17
Jag tror också att man kan klara sig om man bara övningskör hemma..

MEN...

Precis som du säger så gäller det att den som man har som handledare är uppdaterad inom alla nya regler som har tillkommit sedan handledaren tog sitt körkort.. Bara ecodriving-delen är ju inte speciellt gammal, så om din handledare inte kan den fullt ut så riskerar man ju att kuggas på en uppkörning.

Jag känner igen mig när jag tog mitt körkort, vi har inte heller någon körskola nära vårt hem där vi bor, den närmsta körskolan ligger 5.6 mil ifrån oss..Du kanske kan göra nått liknande som jag gjorde, jag övningskörde både in och hem från körskolan dom dagar det gick, annars fick jag ta bussen in för att sedan bli hämtad efter körlektion, och passade då på att övningsköra på hemvägen. För om man vill nått tillräckligt mycket så finns det inga hinder, bara möjligheter. Så du får allt prioritera vad som är viktigt för dig för att kunna få ditt körkort!
Tack för svar!
Jag får kika på hur det ser ut med min handledares jobbtider osv om jag kan få övningsköra in till skolan.
Annars är det väl bara att bita i det sura äpplet och ta sig bussen med byten! Blir ju förhoppningsvis ett körkort rikare i slutändan.
Gäst 2019-01-18 10:02 ! Citera #
jib 2019-01-17
Går du i skolan? Jobbar? Att övningsköra lite privat och sedan åka på en intensivkurs skulle kunna vara en lösning.
Jag jobbar. Intensivkurs är ingen idé då jag redan gjort allt privat, har bara teorin och uppkörningen kvar..
Eller du kanske menar ta många körlektioner intensivt?
Gäst3 2019-01-18 12:14 ! Citera #
Gäst 2019-01-18
Tack för svar!
Jag får kika på hur det ser ut med min handledares jobbtider osv om jag kan få övningsköra in till skolan.
Annars är det väl bara att bita i det sura äpplet och ta sig bussen med byten! Blir ju förhoppningsvis ett körkort rikare i slutändan.
Precis så ska du tänka...
Du ska tänka på vad du kommer få ut av det i slutändan, inte bara tänka på allt det negativa :D

Som jag skrev så jag vet mycket väl vad det innebär att inte ha nära till en körskola.
Och jag fick prioritera en massa saker, men jag var inställd på att verkligen få mitt körkort, så det gick vägen.
Så under dom 5 månaderna som jag höll på så fick man skippa att festa för att sitta hemma och plugga istället, och på så vis spara pengar till körlektioner istället, sedan mängdtränade jag med min privata handledare.
Och hade jag inte haft självdisciplin och genomfört det, så hade jag aldrig klarat av att ta körkort.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor