Start > Körkortsforum > Plugg inför teoriprov

Plugg inför teoriprov

Hanna 2019-01-07 23:35 ! Citera #
Hej! Om exakt en månad idag ska jag ha mitt teoriprov. Jag är väldigt, väldigt rädd för att misslyckas och vill därför försäkra mig om att jag kommer lyckas. Jag undrar hur ”svårt” det är att lyckas med det och hur mycket man ska ha pluggat innan? Numera får jag alltid godkänt på alla slutprov jag gör på elevcentralen och har även fått alla rätt, 65 av 65. Jag har gjort samma sak här på körkortonline. Jag har också läst lite i boken och ska läsa mer och även skriva ner saker för att memorera bättre. Jag har också häften med vägmärken osv jag har fyllt i och fått rätt på det mesta och det jag inte har vetat har jag tränat mer på. Jag vet att man kan göra tester på flera olika ställen men ofta måste man betala och jag känner inte riktigt att jag har råd att göra det. Vet någon något annat ställe man kan göra test utan att behöva betala? Vill verkligen lyckas med detta! :lol:
Örebro 2019-01-08 12:49 ! Citera #
Det låter som om du är redo för teoriprovet, det bästa man kan göra är att läsa i körkortsboken, den så himla underskattad. Alla frågor som kommer på provet är hämtade ur just den boken. Så om du bara läsa lite mer i den så kommer du klara dig galant..Jag lovar!!!

Jag själv hade bara körkortonline samt körkortsboken till hjälp när jag skulle skriva mitt prov.
Och av dom två hjälpmedlen så är boken betydligt bättre än vad körkortonline är.
Inte en enda fråga fick jag på provet som kan jämföras med någon fråga från denna sida, så boken är bäst! :D

Lycka till!
Robin 2019-01-08 19:17 ! Citera #
Som ovannämnda, så läs Körkortsboken av STR. Hade bara pluggat den och fick 62/65 på mitt prov.


Lycka till! :)
Eli 2019-01-09 09:41 ! Citera #
Jag har läst boken och via internet i flera månade jag fick 49 tyvärr. Jag har köpt teori ochskå som visat på Youtube och via teori skolan. Min fel är när jag görde prov jag gick tillbaka att se om jag är seker. Görde jag fel där???
Gäst 2019-01-09 13:57 ! Citera #
Eli 2019-01-09
Jag har läst boken och via internet i flera månade jag fick 49 tyvärr. Jag har köpt teori ochskå som visat på Youtube och via teori skolan. Min fel är när jag görde prov jag gick tillbaka att se om jag är seker. Görde jag fel där???
Går man tillbaka och ändrar nått svar så kan man göra fel, man ska ALLTID gå på magkänslan, om det känns rätt så är det oftast det.
Gäst 2019-02-14 15:46 ! Citera #
Jag pluggade på teoritesterna online hela dagen innan provet. Har aldrig öppnat boken. Fick 53 rätt på första försöket. Sov inte hela natten innan jag gjorde provet. Det är ganska logiska frågor för det mesta. Och det är bra marginal för att få underkänd. Tex struntade jag i att lära mig parkeringsskyltar och det kom 1 sådan fråga och då hade man endå 25% chans att gissa rätt.
Gäst 2019-02-14 15:51 ! Citera #
Juste fick också hjärnsläpp mitt i provet angående högerregeln. med det var bara 2 frågor på det. Så svarade på ena som att man väjer för bilar från höger och andra till vänster. Då var ju 1 garanterat rätt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
8
I dag 11:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest