Start > Körkortsforum > Vad ska man göra?

Vad ska man göra?

Gäst 2019-01-07 13:24 ! Citera #
Hej, jag kuggade idag pga att jag fick panik när jag gjorde en parallellparkering/fickparkering. Det va så att jag skulle backa in i en fickparkering, men så kom det en bil bakom och jag visste ej om jag skulle fortsätta att backa in eller bara fortsätta vidare. Jag tänkte att man inte fick hindra trafiken bakom dig om man ska backa, så jag fortsatte fram
Lastbilstjejen 2019-01-07 14:16 ! Citera #
Gäst 2019-01-07
Hej, jag kuggade idag pga att jag fick panik när jag gjorde en parallellparkering/fickparkering. Det va så att jag skulle backa in i en fickparkering, men så kom det en bil bakom och jag visste ej om jag skulle fortsätta att backa in eller bara fortsätta vidare. Jag tänkte att man inte fick hindra trafiken bakom dig om man ska backa, så jag fortsatte fram
Hej!
Tråkigt att höra att du drabbades av panik, men det är lätt att göra det. Så du är garanterat inte den första :D

Vad du ska göra?
Du skulle ha stannat och släppt förbi bilen bakom dig, varför ska du köra vidare när du håller på att parkera bilen?
Bilen bakom ser på ditt backljus att du ska parkera, så det enda du skulle ha gjort var att stannat så att han/hon kunde ha kört förbi dig, man kan även vara ÖVERTYDLIG genom att slå på blinkersen åt höger (jag misstänker att du skulle ha parkerat åt det hållet) för att verkligen visa att du ska parkera. När du avbröt allt och började köra så visar du tecken på osäkerhet, för både du och bilen bakom blir osäker på vad du ska göra eftersom du först visade att du skulle backparkera, men sedan kör du vidare helt plötsligt..

Det råd jag kan ge dig är att öva på just detta moment, det är inte lätt, jag vet det. Men ju mer du övar, desto mer säkrare på det kommer du att bli, övning ger färdighet... Kämpa på!!
Tyra M 2019-01-07 22:18 ! Citera #
Hej,

Hoppas du klara det nästa gång. Snart är det min tur och hoppas verkligen att jag fixa det. Säg till när du klara det:)
Gäst 2019-01-08 16:11 ! Citera #
Tyra M 2019-01-07
Hej,

Hoppas du klara det nästa gång. Snart är det min tur och hoppas verkligen att jag fixa det. Säg till när du klara det:)
Jag fixade körkortet idag, känns skitbra. Det är bra att du är väl utvilad innan uppkörningen så du kan hålla koncentrationen och försök att slappna av. Du kanske har hört dessa saker rätt ofta, men det är viktigt haha

önskar dig lycka till
Tyra M 2019-01-08 21:00 ! Citera #
STORT Grattis!!!! Wow, lär vara en jätte skön känsla att ha det överstökat:) Kram och tack!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 15:04
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest