Start > Körkortsforum > Obligatoriska moment i uppkörn…

Obligatoriska moment i uppkörning?

Gäst 2019-01-05 20:25 ! Citera #
Är nyfiken på vilka moment det är
Tuva 2019-01-06 01:23 ! Citera #
Backning :)
Gästen 2019-01-06 02:39 ! Citera #
Tuva 2019-01-06
Backning :)
Backning är ganska enkelt, man borde inte lägga så pass mycket tid på backning..

Så länge du vet hur man håller ratten rakt så är det bara att backa.

8-)
Gäst 2019-01-06 14:04 ! Citera #
Tuva 2019-01-06
Backning :)
Backning är inte alls ett obligatoriskt moment i uppkörningen..
Jag behövde inte backa någon gång under min uppkörning, har läst att fler härinne inte heller har behövt backat på sina uppkörningar.
Men nått som däremot är obligatoriskt är vänster sväng på landsväg.
Gäst 2019-01-06 15:04 ! Citera #
Gäst 2019-01-06
Backning är inte alls ett obligatoriskt moment i uppkörningen..
Jag behövde inte backa någon gång under min uppkörning, har läst att fler härinne inte heller har behövt backat på sina uppkörningar.
Men nått som däremot är obligatoriskt är vänster sväng på landsväg.
Jag hade inte det på min. Däremot infart/körning på landsväg fanns med.
Gäst 2019-01-06 15:07 ! Citera #
Kom på varför, det står ju faktist landsväg/moterled/motorväg och det var lite knepigt att glra vänstersväng på motorvägen :) jag hade ju ingen landsvägskörning med, aja är ett tag sen så.
Gäst 2019-01-07 23:37 ! Citera #
Säkerhetskontrollen är väl obligatorisk men den brukar vara ganska slapp om man säger så
Gäst3 2019-01-08 12:54 ! Citera #
Gäst 2019-01-07
Säkerhetskontrollen är väl obligatorisk men den brukar vara ganska slapp om man säger så
Japp, den är obligatorisk...
Synd att dom inte har samma regler för bilar som det är för lastbilar, att om man inte ens grejer säkerhetskontrollen så får man inte ens fullfölja körprovet. Sedan finns det även nått som heter ”Funktionsfrågor” till lastbil, och då ställer inspektören en del frågor om hur just vissa saker fungerar på fordonet som man ska köra. Jag tycker det borde införas även till bil, för det är ju viktigt att veta hur ens fordon fungerar och vad som kan vara fel om nått skulle hända.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo