Start > Körkortsforum > Uppkörning i Västerås och väns…

Uppkörning i Västerås och vänstersväng

Lana 2019-01-02 11:20 ! Citera #
Någon som kört upp i Västerås nyligen? Vart åkte ni?
Mest orolig över vänstersväng landsväg, tänk om jag inte kan svänga vänster pga trafik och missar vända på den lämpliga platsen enligt personen från Trafikverket?
Gäst 2019-01-02 13:15 ! Citera #
Lana 2019-01-02
Någon som kört upp i Västerås nyligen? Vart åkte ni?
Mest orolig över vänstersväng landsväg, tänk om jag inte kan svänga vänster pga trafik och missar vända på den lämpliga platsen enligt personen från Trafikverket?
Om det är mycket trafik som verkligen gör det omöjligt för dig att svänga vänster så finns det ALLTID en plats där du kan vända på. Det har inspektörerna redan kollat ut när dom lägger sina uppkörningsrundor, det gäller bara att DU som förare hittar den :) Men det kan vara en helt vanlig busshållplats eller en liten väg in till höger där du kan svänga in och vända.

Har själv inte gjort någon uppkörning i V-rås, men har en kompis som ska dit imorgon för sin uppkörning.
Mikaela 2019-01-10 11:31 ! Citera #
Körde upp i Västerås 28/12. Har aldrig kört där utan bara i Stockholm. Kan ej rutten men vi åkte motorväg, landsväg, lite villaområden. Fick göra många högersvängar men få vänstersvängar och dem var ej på landsväg. Fick backa in i en ruta. Dagen innan kuggade jag i Sollentuna och då var backa runt hörn men som jag fick godkänt på så slapp det.

Det jag fick beröm för var att jag kom upp till 100 km/h på påfarten när vi skulle ut på motovrväng. 100 väg. Även gjorde två omkörningar utan att han bad mig då bilarna kanske körde i 90 km/h. Använde spolarvätska och vindrutetorkare även här utan att han bad mig. Det har min lärare sagt ger pluspoäng! Alla dem sakerna som jag gjorde utan att han bad mig stod med sen i protokollet att jag har uppvisat att jag kan hantera.

Efter 2 kuggade uppkörningar var jag så förstörd och trodde verkligen inte det skulle gå så bra att köra upp i mörker i en helt ny stad tidigt på morgonen efter ingen sömn natten innan plus en resa i mindre snöstorm Stockholm - Västerås på morgonen
Mikaela 2019-01-10 11:32 ! Citera #
Flöde säga att jag klarade min uppkörning i Västerås utan anmärkningar
Lana 2019-01-12 15:27 ! Citera #
Grattis Mikaela! Måste känts otroligt skönt!
På fredag är det dags.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest