Start > Körkortsforum > Hur jag klarade teorin.

Hur jag klarade teorin.

Gäst 2018-12-28 00:01 ! Citera #
Klarade teorin med 56/65 poäng, hur jag pluggade till provet kommer nedanför.

Det första jag gjorde långt innan jag hade provet var att ladda ner en app som heter (Vägmärken) den beskriver exakt vad alla vägmärken betyder, pluggade på den påväg-till-hem från skolan ibland så jag kunde sitta på bussen och peka ut och förklara vad exakt varje skylt betydde. 1 1/2 månad innan provet så laddade jag ner takörkort appen och använde den när jag hade tid, gjorde klart appen 1 gång. Typ 20/15 dagar innan provet så läste jag ungefär 160-170 sidor i boken. 5 dagar innan provet köpte jag 5 dagars paketet på dessa 1000 frågor här på sidan för 99 kr, gjorde alla 1000 frågor 2 gånger och kollade förklaringar på de jag inte fattade.

Hade svarat på alla frågor cirka 30 min in i provet, resten av tiden (20 min) så satt jag och bara kollade igenom alla frågor från 1-70 för att fixa några fel eller något, ända tills det var 1 min kvar då lämnade jag in den. En annan sak jag gjorde på provet var att bocka av svar i huvudet som jag visste inte var rätt så att mina alternativ blev färre om ni fattar, det hjälpte mig iallafall. Tänk er att detta är vilket prov som helst från skolan och att du pluggat som fan, inte är du rädd för att misslyckas då va?

Lycka till, och kom ihåg att inte vara stressad för allt händer av en anledning.

Hoppas detta hjälper någon.
Gäst 2018-12-29 14:18 ! Citera #
Du visar på ett lysande exempel på hur man ska plugga för att klara sitt teoriprov.
Att börja i god tid att läsa teorin innan det är dags, samt att blanda teoriläsning från olika sidor.

Mycket bra att det äntligen finns någon på denna sida som visar hur man ska göra!
Bra gjort!!!
Gäst 2018-12-30 15:20 ! Citera #
Tycker faktiskt inte 56 är så märkvärdigt. Klarade teorin med 64/65 och då hade jag läst boken en vecka innan och kollat vägmärken osv.
Gäst 2018-12-30 17:05 ! Citera #
Gäst 2018-12-30
Tycker faktiskt inte 56 är så märkvärdigt. Klarade teorin med 64/65 och då hade jag läst boken en vecka innan och kollat vägmärken osv.
Frågan är hur mycket du kommer ihåg efter ett tag... :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor