Start > Körkortsforum > Körskolan

Körskolan

ullis2515 2018-12-19 10:16 ! Citera #
Hej jag har en son som kört en del hemma men tagit 35 lektioner på körskolan. Jag tycker att han kan köra.
Han fick i oktober åka o göra teorin men kuggade sig. Nu tycker körskolan att han behöver minst 10 lektioner till.
Jag känner att de lurar han. Min dotter går på en annan körskola och hon behöver inte alls så många lektioner.
Vad ska man göra om man känner att de lurar en. Måste körskolan godkänna en för att köra upp med de ?
/Ulrika
Enna 2018-12-19 13:12 ! Citera #
:o
Detta låter allt lurt! 35 lektioner och de tycker han ska har 10 till? Nä, det låter verkligen som om de är pengarsugna. Kan du inte prata med körskolan där din dotter gå och kanske be dem har en lektion med din son och ser vad de säger?

Hälsa din Son, känns verkligen inte rättvist.
Gäst 2018-12-19 15:35 ! Citera #
Jag tänker också at han kan ta en enskild lektion på en annan körskola för att stämma av läget. Det låter märkligt att de vill att han ska ta fler körlektioner för att han kuggade teoridelen?
Gäst 2018-12-19 21:46 ! Citera #
Varför jämför du ens din son med din dotter?
Alla människor är olika och behöver då olika mycket tid på sig för att lära sig vissa saker.
Och om du som vuxen jämför dina barn med varandra, ja det är ju häpnadsväckande att du ens gör det..

Det är ganska vanligt att körskolor vill att deras elever ska ta några extra körlektioner för att dom kanske behöver slipa på nått eller några moment som inte riktigt sitter som det ska. Men kan hålla med om att det låter konstigt att dom vill det efter att din son kuggade teoridelen..

Håller även med om att ni kan besöka en annan körskola för att ta en lektion där för att få höra vad dom tycker..
Bianca L 2018-12-19 22:02 ! Citera #
Jag förstår fullt din jämförelse Ulla. Det låter verkligen skevt att din son ska behöva ta så många lektioner. Tycker du ska kolla upp detta på något sätt:)
Gäst 2018-12-20 22:20 ! Citera #
Men herregud du som skrev om att jämföra det är klart man funderar när båda kör med mig och på den ena körskolan då ska min son behöva ta minst 45 lektioner o på min dotters skola så räcker det med 20 lektion. Klart man funderar om de lurar han. Att körskolan sen skickar min son att skriva teorin o när han kuggar då ska han plötsligt ta minst 10 lektoner till. Om han klarat hade han då fått kört upp eller?
Ulrika
Tyra M 2018-12-20 22:52 ! Citera #
Ulla detta låter verkligen fel. Dock vet jag inte vem det är du ska kontakta för att får ett rättvist svar. Kolla med din tjejs körskola?
Gäst 2018-12-21 13:44 ! Citera #
Gäst 2018-12-20
Men herregud du som skrev om att jämföra det är klart man funderar när båda kör med mig och på den ena körskolan då ska min son behöva ta minst 45 lektioner o på min dotters skola så räcker det med 20 lektion. Klart man funderar om de lurar han. Att körskolan sen skickar min son att skriva teorin o när han kuggar då ska han plötsligt ta minst 10 lektoner till. Om han klarat hade han då fått kört upp eller?
Ulrika
Man får köra upp oavsett om man klarar eller kuggar teorin..
Han kanske kuggade på vissa saker som har med trafikregler att göra, och då är det rätt vanligt att körskolor bokar in fler körlektioner så man får träna på det ute i verkligheten!

Men om du nu undrar dessa saker, så är det väl bäst att fråga den aktuella körskolan som detta gäller för att svar på dina frågor. Våga säg vad du tycker och tänker istället för att sitta på ett forum på nätet och skriva en massa saker ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest