Start > Körkortsforum > Körskola ute efter pengar??

Körskola ute efter pengar??

Vivi 2018-12-17 13:57 ! Citera #
Hej!
Skrev in mig på körskola 1 oktober iår och har kört MYCKET hemma. Bokade ett startpaket med 10 lektioner och yada yada, hade gjort riskutbildningarna i Maj iår. När jag kört 10 lektioner så frågar jag min lärare om jag behövde boka fler lektioner och då svarade han att jag definitivt skulle behöva boka fler...vi hade alltså övat på att parkera 10 lektioner...kul.
Arg blev jag och bokade uppkörning och teori på egen hand i slutet av November, klarade båda på första försöken :D Uppkörningen klarade jag utan EN ENDA anmärkning, så var jag inte redo eller hade jag tur på uppkörningen?? Känns som körskolan bara va ute efter pengar och segade extremt med mening.

Är jag ensam om att de känns som dom bara vill tjäna pengar? läraren sa till mig ”jag tänker inte hålla dig här onödigt länge men släpper dig inte till trafikverket för tidigt men vi kör vidare och bokar fler lektioner”
HUUUUR kommer det då sig att jag klarar uppkörningen utan en enda anmärkning?? :))))))))))))))
Gäst 2018-12-17 15:14 ! Citera #
Jag skulle vilja veta hur länge du har kört privat...
Och även om du klarade dig på bägge proven så är det inte en självklarhet att du är full utlärd.
Med tanke på att du bara hade haft 10 körlektioner så hade ni inte gått igenom alla moment som ingår i kursplanen.
Jag tror att det var därför som din körlärare inte ville släppa iväg dig för tidigt, för han hade inte sett hur du handskas med te.x landsvägskörning eller andra moment som ingår..

Och det är väl bättre att han tar det lugnt och verkligen är säker, än att han ”tror” att du är klar.
Du borde ju veta hur vissa kör i vår trafik om du nu har kört så pass mycket innan.
Och det är just sådana förare som våra trafiklärare inte vill släppa till Trafikverket.

Men kul att du klarade proven, personligen så tycker jag att du ska fortsätta att öva på sånt som du inte övade med din körskola, bara för att nöta in allt lite extra mycket..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor