Start > Körkortsforum > Min uppkörning i Farsta dec 20…

Min uppkörning i Farsta dec 2018

anonym 2018-12-13 16:14 ! Citera #
Jag hade mitt teoriprov 10/12 (som jag klarade 61/65 poäng) och uppkörningen 11/12. Min uppkörning var i Farsta och jag hade bokat mitt prov själv som privatist så jag lånade trafikverkets bil.

Jag kom till trafikverket ganska långt innan min tid då jag skulle köra kl 11.40. När klockan väl slog 11.40 kom flera inspektörer ut samtidigt och ropade upp den person som de skulle ha. Jag fick en man som hette Mats. Han började med att berätta om hur allt skulle gå till och jag fick veta att små misstag är okej att göra då han bedömer säkerheten. Sedan gick vi ut till bilen och han pratade lite till om vilka moment han bedömer. Dessutom visade han hur jag ställde in stolen eftersom jag sa att jag inte hade kört en likadan bil innan. När jag ställt in stolen och speglarna var det dags för säkerhetskontrollen. Jag skulle kontrollera broms och styrservon samt vindrutetorkarna. Jag var nervös innan för viken säkerhetskontroll jag skulle få men när jag fick denna blev jag lugn då jag var säker på hur jag skulle göra och det gick bra.

Sedan körde jag ut från trafikverket och direkt höger för att sedan följa skyltarna mot Nynäshamn. Jag följde mot nynäshamn där vi kom ut på motorvägen och hastigheten var 120. Jag kom upp i fart snabbt men sedan hamnade jag bakom en bil som körde ca 90. Då blev jag osäker på om jag skulle köra om eller inte eftersom min körlärara tidigare hade sagt att man ska köra om bilar som kör sakta på motorvägen. Men jag körde inte om utan fortsatte i högerfilen. Efter en stund sa han att jag skulle köra mot Haninge c så jag låg kvar i filen längst till höger och svängde av till höger mot Haninge C efter ett tag. Sedan följde jag skyltarna mot Haninge C och svängde in vänster så att jag körde görbi parkeringen på höger sida.
Efter det körde jag in i ett litet område och fick backa runt ett hörn. Jag började backa och efter halva svängen såg jag att det kom en bil bakom så jag stannade för att jag skulle vänta på att den åkte förbi. Då sa inspektören att vi kan fortsätta åka, så jag behövde inte göra klart backningen. Vi körde runt i ett litet område och vi körde mot vendelsö för att sedan köra tillbaka mot Stockholm vilket och trafikverket. När jag kom tillbaka fick jag parkera vart jag ville och jag stängde av bilen. Han sa det gick ju bra du är godkänd.
anonym 2018-12-13 16:16 ! Citera #
Ska tillägga att han inte sa så mycket under hela körningen även om jag gjorde några små misstag sa han inget. i slutet sa han inte heller någonting utan bara att jag var godkänd

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor