Start > Körkortsforum > Uppkörning, Hisingen

Uppkörning, Hisingen

Amelia 2018-12-08 04:23 ! Citera #
Hej hej.
Körprovet jag har bokat sen 1 månad tillbaka kryper allt närmare och närmare. Bara 3 dagar kvar :lol:
Den ska jag göra i Hisingen.

Ni som har kört upp där, hur var er upplevelse?
Tar gärna emot allt som skrivs, och ja, klart att jag också är nervös trots att jag vet att jag är en god förare. Jag såg fram emot som sjutton över att göra min uppkörning när jag väl bokade det, men nu är jag mest nervös..

Har övningskört med min trafikskola i exakt 1 år, 80 lektioner, 4 veckors intensivkurs med, 2 veckor innan sommarn och 2 veckor som avslutades förra månaden.
Kört mycket privat med, skulle säga 20 minuter varannan dag.

Jag känner att jag ÄR en bra förare egentligen, dock är det massa som säger det om sig själva också men ändå kuggar uppkörning efter uppkörning.

Jag behöver lite att läsa innan jag har min uppkörning, då känner jag mig lugnare och mindre nervös. Spelar ingen roll om ni körde upp i Hisingen eller någon annanstans.
Kom gärna med tips för vad jag ska tänka på, och ja, allt möjligt!! :D

/ Nervös tjej :cry:
Jimmy 2018-12-08 12:57 ! Citera #
Amelia 2018-12-08
Hej hej.
Körprovet jag har bokat sen 1 månad tillbaka kryper allt närmare och närmare. Bara 3 dagar kvar :lol:
Den ska jag göra i Hisingen.

Ni som har kört upp där, hur var er upplevelse?
Tar gärna emot allt som skrivs, och ja, klart att jag också är nervös trots att jag vet att jag är en god förare. Jag såg fram emot som sjutton över att göra min uppkörning när jag väl bokade det, men nu är jag mest nervös..

Har övningskört med min trafikskola i exakt 1 år, 80 lektioner, 4 veckors intensivkurs med, 2 veckor innan sommarn och 2 veckor som avslutades förra månaden.
Kört mycket privat med, skulle säga 20 minuter varannan dag.

Jag känner att jag ÄR en bra förare egentligen, dock är det massa som säger det om sig själva också men ändå kuggar uppkörning efter uppkörning.

Jag behöver lite att läsa innan jag har min uppkörning, då känner jag mig lugnare och mindre nervös. Spelar ingen roll om ni körde upp i Hisingen eller någon annanstans.
Kom gärna med tips för vad jag ska tänka på, och ja, allt möjligt!! :D

/ Nervös tjej :cry:
Tänk inte på att det är en uppkörning, tänk så här istället, i dag ska Jag köra en vänn runt i Hisingen och visa honom/ henne hur det ser ut, tänk också på att du kör ju faktiskt med ditt eget körkort, eftersom övningskörningsskylten tas bort. Exakt så här tänkte jag inför min uppkörning och klarade det galant. Lycka till min vän.

PS: skriv gärna hur det gick
Amelia 2018-12-08 21:38 ! Citera #
Tack för det! :D
Det är många som har sagt till mig att använda den metoden, så jag får nog se det på det sättet när det väl kommer till uppkörningen.
Ska göra mitt bästa! :)

Klarade du det på första försöket?
Hur kändes under uppkörningen, om det nu var ditt första? Stämmer det att inspektören är ”hårdare” mot dessa som kör upp första gången? Kände du också den pressen? Lite så känner jag..

Kram
Amelia 2018-12-12 08:21 ! Citera #
Jimmy - JAG KLARADE KÖRPROVET!!! :D :D :D
Gjorde den igår. Fick köra mest landsvägen ute på Hisingen, Lillhagen, backa runt hörn (där jag råkade köra in mot trottoarkanten med ena däcket) men fick en andra chans och gjorde det fint!
Vänstersväng på landsvägen fick jag beröm för också då jag skippade svänga in, fortsatte rakt fram och vände där istället, behöll samma fart igenom då jag såg 2-3 mötande bilar i andra fältet och en bil bakom mig, han sa att han skulle kunna kugga mig om jag ens sänkte farten och funderade på att svänga in då vägen var en 70 väg och hade en bil bakom mig.
Hursom helst, jag klarade både teori och körprov på första försöket och det är inte mycket som slår det!! :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov