Start > Körkortsforum > Allmänt om stannande och parke…

Allmänt om stannande och parkerande

Kommunpolitik 2018-12-05 18:17 ! Citera #
”Du får inte böter för att kommunen vill tjäna pengar, utan för att kommunen vill hålla ordning och ge alla en chans att parkera.”

Stockholm stad höjer p-böterna – behöver mer pengar till budgeten 2019

Enligt trafikborgarrådet Daniel Helldén (MP) räcker inte den förra höjningen av p-böter. 85 nya miljoner ska in under 2019.

I flera omgångar har parkeringsböterna höjts i Stockholm. Under 2017 fick staden in 336 miljoner kronor, men inför budgeten 2019 behövs ytterligare 85 miljoner. Det är en ökning med 25 procent.

Exakt hur parkeringsböterna ska höjas är inte klart i detalj ännu. Men trafikborgarrådet Daniel Helldén (MP) bekräftar att beslutet är taget:

”Vi kommer att höja allihop.”

Ville bara poängtera att oberoende vilken källa som används för Körkortsonlines uttalande ser inte kommunalpolitikerna på saken med samma ögon. Framförallt i Stockholm där bilister ses som kassakor och sammhälls motsättande efter som de övervägande är ”bemedlade vita män (som även i sin tur är övervägande miljöförstörande) så är det tillåtet att ta ut enorma summor i avgifter på dessa för att finansiera sina egna uppenbart mer ”samhällsnyttiga projekt”. Deras ord inte mina.
Gäst 2018-12-05 22:51 ! Citera #
Jupp.....

Dyrt o ha bil....bara o leta parkeringsplats och parkera rätt...

Då en del kan vara riktikt nitiska, 9.7m från korsning så böteslapp....så gäller o kolla.

Fått böter själv, bommade på 13min efter utgången....:(.......använde en app...kollade tiden, 650Kr kostade det mig....bara o hacka i sig, de kollar en verkligen.

Nu trippel kollar man verkligen att allt.är rätt...kollar skyltar mm, rätt sida....

Då fasiken kan dra iväg m böter om man inte har heads up altså....

Samt står i kö på olika ställen för parkering, garage mm....

Tufft o bo i stockholm om man har bil...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov